19 دی: بر اساس پیش‌بینی‌های جدید مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت مستقر در ایالات متحده (IHME)، لغو ناگهانی محدودیت‌های کرونایی در چین می‌تواند منجر به افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ و بیش از یک میلیون مرگ ناشی از این بیماری در طول سال ۲۰۲۳ میلادی در این کشور شود.
طبق پیش‌بینی‌ها، موارد ابتلا به کووید۱۹ در چین تا اوایل ماه آوریل ۲۰۲۳ به اوج خواهد رسید و فقط تا ابتدای این ماه (اواسط فروردین)، مجموع مرگ و میر چینی‌ها بر اثر این بیماری به ۳۲۲ هزار مورد می‌رسد.
به گفته یکی از مقامات موسسه سنجش و ارزیابی مستقر در ایالات متحده، حدود یک سوم جمعیت چین تا آن زمان به این ویروس مبتلا خواهند شد.
مقامات بهداشتی چین از زمان کاهش محدودیت های کرونایی هیچ مورد مرگ رسمی ناشی از ابتلا به کووید۱۹ را در این کشور گزارش نکرده اند. آخرین موارد مرگ و میر رسمی ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری در سه دسامبر گزارش شده است.
تاکنون بر اساس آمارهای رسمی، مجموع تلفات ناشی از عوارض ابتلا به کووید۱۹ در چین از ابتدای همه گیری ۵۲۳۵ نفر بوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات چین اخیرا محدودیت های کرونایی را در این کشور کاهش داده اند که این موضوع نگرانی هایی را در مورد افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در طول سال نو چینی که به زودی آغاز می شود، ایجاد کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :