19 دی: روزنامه جمهوری اسلامی از اظهارات برخی مسئولان انتقاد کرد و با توصیه آنان به سکوت نوشت: انگار برخی سکوت را حرام می‌دانند!
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برخی‌ها سکوت را انگار حرام می‌دانند که همواره به گفتن به عنوان یک واجب مشغولند.
یک نمونه‌اش این که یکی از حضرات دولتی [سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور]می‌گوید: "چون احمدی‌نژاد خوب کار می‌کرد، آمریکا و اسرائیل و اعراب «جنبش سبز» را علیه دولت او راه انداختند. الآن هم چون دولت رئیسی عالی کار می‌کند، دشمنان این سونامی حرکتِ اعتراضی را علیه او راه انداختند."
این بزرگوار که در هر دو دولت - که از آن تعریف می‌کند - حضور داشته است، به شرایط نگاه ندارد. انفجار قیمت‌ها را نمی‌بیند. سختی در افزایش زندگی را احساس نمی‌کند. وجب خود را مترِ معیار می‌شمارد انگار. خب، چون در دولت احمدی‌نژاد و رئیسی صاحب جایگاه بوده و هست، همه چیز را عالی می‌بیند. چیزی که برای ما مردم عادی، واقعا درکش نه مشکل که غیرممکن است. اگر "عالی کار می‌کند" دولت، چرا ما نتایجش را جور دیگری می‌بینیم؟ پای تحریم که به قاعده نباید بنویسید چون همه‌تان‌ها گفته‌اید که تحریم‌ها اثر ندارد و ناکامی‌های دولت روحانی را نتیجه بی‌غیرتی و نابلدی می‌دانستید. حالا کار به دست با کفایت شما با غیرت‌ها و کاربلدهاست. شما نباید بگویید "عالی" است.
ما مردم کوچه و خیابان باید ببینیم عالی است تا به کفایت‌تان قلم زنیم و به حمایت‌تان، همت کنیم والا اگر به معیار خود شما توجه کنیم باید بگوئیم دولت دوم روحانی، دو برابر دولت اول احمدی‌نژاد و رئیسی موفق بوده است چون در همین یک دوره‌اش در سال 96 و 98 اعتراض شد و به اغتشاش رسید. تلخی‌های آن روزها هنوز در کام مردم مانده است. مگر این که بفرمایید آن ماجراها را دشمنان و آمریکا و اسرائیل و اعراب برپا نکرده‌اند که آن وقت باید بفرمایید کار چه کسانی بوده است؟ آیا بهتر نیست به جای این گونه سخن گفتن و وجب خود را به میدان آوردن، سنجیده‌تر سخن بگوئید. واقعا "عالی" کار کنید تا نتایج آن را در زندگی ببینیم. باور کنید همه ملت دعاگویتان خواهند شد اگر آنچه تصور می‌کنید، در جامعه تصویر و تصدیق شود. ما هم دست‌تان را خواهیم بوسید اگر اوضاع را چنان بسازید که می‌گوئید. اصلا هم سراغ دیگری نخواهیم رفت در انتخابات اگر آنچه می‌گوئید را ما هم در جامعه ببینیم...


  • نویسنده :
  • منبع :