19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط دانشجویان مشمول که در اوکراین مشغول تحصیل بودند، گفت: شرایط انتقال دانشجویان خارج از کشور تابع آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و باید آزمون داده و به ادامه تحصیلات بپردازند.
ششمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی با حضور «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظهر امروز - یک‌شنبه ۲۷ آذرماه – در مرکز ارتباطات مردمی رئیس‌جمهور برگزار شد.
در این نشست «بهرام عین‌اللهی» در پاسخ به یکی از تماس‌های شهروندان درباره شرایط دانشجویان مشمول که در اوکراین مشغول تحصیل بودند، گفت: شرایط انتقال دانشجویان خارج از کشور تابع آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و باید آزمون داده و به ادامه تحصیلات بپردازند.
وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به این‌که دانشگاه‌های اوکراین برای وزارت علوم معتبر نیست، به دلیل شرایط خاص آن کشور، امکان امتحان برای دانشجویان ایرانی مشغول در آن کشور هم فراهم شده است و دانشجویان می‌توانند با دادن آزمون و سپردن تعهد در دانشگاه‌های داخلی درس بخوانند.
وزیر بهداشت در پاسخ به تأمین داروی و دیگر مطالبات شهروندی که مبتلا به بیماری دیستروفی دوشن بود، توضیح داد: در کمیته بررسی بیماری‌های خاص موضوع قرار گرفتن این بیماری در رده بیماری‌های خاص پیگیری خواهد شد.
عین‌اللهی درباره واردات داروی بیماران SMA و نحوه تخصیص آن توضیح داد: بیماران بالای ۱۰ سال هم مشمول دریافت شدند و ما در حال بررسی اثربخشی این دارو به صورت مطالعه پژوهشی هستیم و در صورت اثبات اثربخشی آن در سنین مختلف، به هر شکل و دشواری باشد، آن را برای مردم تأمین خواهیم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :