19 دی: رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: در بستر اقدامات صورت گرفته ۱۰۱ ملک و همچنین ۳۹ هکتار از اراضی تهران آزاد سازی شدند.
داوود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا از این زمان به بعد فسادی صورت نگیرد گفت: در رویکردهای هوشمندانه باید به چندین موضوع از جمله انتخاب مدیران توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر مدیر پاک و فساد ستیز انتخاب شود ۵۰ درصد راه مبارزه با فساد پیش می‌رود و درحال تدوین برنامه‌ای هستیم که شهروندان بدون مراجعه به ادارات اقدامات خود را به صورت آنلاین پیش ببرند که این موضوع منجر به کاهش فساد و رشوه می‌شود.
وی با بیان اینکه در مجموعه مرکز حقوقی شهرداری تهران هزار و ۱۹۷ پرونده حقوقی وجود داشت گفت: در همین راستا بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری تهران رأی صادر شد و ۱۵۳ هزار متر مربع به اموال شهرداری بازگردانده‌ایم.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ادامه داد: بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان انتفاع قطعی از معاملات، خریدها و پرداخت‌های اشتباه داشته‌ایم.
گودرزی با بیان اینکه ۴۸ پروژه مشارکتی در تهران وجود دارد گفت: عمده این پروژه‌ها دارای مشکلاتی اعم از مشکلات سند، مشکلات قرارداد هستند و تمامی این پروژه‌ها بررسی شدند.
وی با بیان اینکه ۷ شبکه اخذ رشوه به صورت شبکه‌ای شناسایی شدند گفت: همچنین ۷۵۰ فقره پرونده تخلفات اداری نیز بررسی شد.
وی درمورد بازپس‌گیری املاک گفت: ۱۰۱ ملک باز پس بازپس‌گیری شد که بیشترین املاک در منطقه ۱ تهران بوده است و بیش از ۷۴۰ ملک تخریب شدند و بالغ بر ۳۹ هکتار از اراضی تهران آزادسازی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :