19 دی: سازمان امور اداری و استخدامی کشور از آغاز جذب نخبگان در دستگاه‌های کشور خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی امسال یک هزار نخبه و سال آینده ۵ هزار نخبه جذب نظام اداری کشور خواهد شد.
«میثم لطیفی» در مراسم پایان دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی آیین‌نامه‌ای با همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای جذب نخبگان در دستگاه‌ها تدوین شد.
وی افزود: باید مسیر ویژه‌ای را برای نخبگان تعریف می‌کردیم، بر اساس تقسیم کاری که انجام شد بنیاد ملی نخبگان متولی شناسایی اولیه نخبگان شده و همه افرادی که شرایط لازم را داشتند در سامانه ثبت‌نام کردند و روند قانون ارزیابی برای شناسایی افراد در نظر گرفته شد.
معاون رییس جمهور گفت: بر اساس قانون ارزیابی افراد در مرحله اول انتخاب شدند و چهار هفته دوره آموزش را سپری کردند که در پایان دوره بر اساس نیاز دستگاه‌های اجرایی و برآورد آزمون اولیه و مستمر یک‌ماهه افرادی که صلاحیت داشتند متناسب با نیاز دستگاه‌ها به صورت قرارداد پیمانی به کار گرفته می‌شوند.
لطیفی توضیح داد: پیش‌بینی کردیم که امسال هزار نفر نخبه جذب دستگاه‌ها شود و سال آینده حداقل پنج هزار نفر از این مسیر در دستگاه‌های اجرایی به عنوان کارکنان نخبه جذب و استفاده خواهیم کرد.
سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: نیاز دستگاه‌های اجرایی بیش از رقمی است که ما برای جذب نخبگان پیش‌بینی کردیم و متناسب با نیاز دستگاه‌های کارگروهی تشکیل شده و متناسب با نخبگان معرفی شده جذب افراد را انجام خواهیم داد.

  • نویسنده :
  • منبع :