19 دی: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: استطاعت جسمی زائران برای اعزام به حج ۱۴۰۲ با حساسیت ویژه‌ و براساس دستورالعمل مدون انجام خواهد شد.
پیرحسین کولیوند در همایش توجیهی، آموزشی حج و اربعین ۱۴۰۲ گفت: شرایط کاری در حج و عملیات حج خاص است و با اندیشهورزی، آسیب شناسی سال قبل را انجام داده و بر اساس آن برنامه مدونی برای سال جدید خواهیم داشت.
کولیوند در ادامه بیان کرد: پزشکانی که به حج اعزام می‌شوند باید روحیه جهادی داشته باشند چراکه ممکن است چند برابر آنچه از آنها انتظار می‌رود کار و فعالیت وجود داشته باشد. این پزشکان باید برنامه ریزی کنند که برای اعزام به حج در مدت زمان مشخصی، خدمات رسانی کنند و اگر کسی فکر می‌کند که ممکن است مشکلی برایش به وجود بیاید باید از قبل اعلام کند زیرا نمی‌توان فرد دیگری را به تیم حج و زیارت هلال احمر اضافه کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه توضیح داد: بحث دوم معاینات زائران است که اهمیت ویژه ای دارد. امسال بر هوشمندسازی فعالیت‌ها تمرکز بیشتری می‌شود و خیلی از کارهای دستی در انجام معاینات را باید به نحوی انجام داد که دِین حاجیان بر گردن ما نماند. با سفارش آشنا و تماس نباید توانایی جسمی زائران را برای حج تأیید کرد و اعزام زائران باید به درستی و براساس دستورالعمل‌های پزشکی مشخص و مدون و با معیار توانایی جسمی زائر در انجام عملیات حج انجام شود.
کولیوند خاطرنشان کرد: آموزش‌ها برای زائران قبل از حج هم باید به درستی انجام شود و علاوه بر این باید تقویت شود و توسعه پیدا کند تا زائران مخاطرات را بشناسند و با آن مقابله کنند.
کولیوند در پایان تاکید کرد: باید آسیب‌های حج سال گذشته احصا و در جلسات توجیهی برطرف شود.

  • نویسنده :
  • منبع :