19 دی: فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله از برنامه مراسم وداع و تشییع باشکوه پیکرهای مطرح ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در روز ششم دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کشور خبر داد.
سردار پاسدار حسن حسن زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با تشریح برنامه های مراسم وداع با شهدای گمنام اظهار داشت: این مراسم به طور همزمان در تهران و سایر مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار می شود و تمهیدات لازم برای حضور مردم بصیر و انقلابی کشور در این آیین معنوی فراهم شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، پیکر مطهر ۲۰۰ شهید در استان‌ها و ۲۰۰ شهید در تهران روی دستان مردم شهید پرور، قدرشناس تشییع خواهد شد.
به گفته حسن زاده، بیشتر شهدای تفحص شده مربوط به عملیات های بدر، رمضان، بیت المقدس، کربلای ۵ و کربلای ۶ و والفجر ۱ هستند.
وی حضور جوانان و نوجوانان در اینگونه مراسم ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش تقاضا دارد که دانش آموزان نقش آفرینی بیشتری داشته باشند؛ حضور جوانان و نوجوانان در مراسم یادواره شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد.
حسن زاده ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما اعتقادات و گرایش های قلبی به شهدا دارند و حتی در مواردی که رسانه های معاند القا می کردند که جوانان از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته اند، مدافعان حرم ظهور و بروز می یابند که در حرم دفاع از حرم آل الله حضور می یابند و به مبارزه با داعش بر می خیزند.

  • نویسنده :
  • منبع :