19 دی: رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن شب یلدا، این مناسبت دیرین را جلوه‌ای از همگرایی ملی و توجه به خانواده توصیف و تصریح کرد: شب یلدا بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت خانواده و نمایشی از جلوه‌های نشاط اجتماعی است و امیدوارم امسال همه مردم ایران شب یلدای پرخاطره و به یادماندنی داشته باشند.
سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به فرارسیدن شب یلدا، این مناسبت دیرین را جلوه‌ای از همگرایی ملی و توجه به خانواده توصیف و تصریح کرد: شب یلدا بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت خانواده و نمایشی از جلوه‌های نشاط اجتماعی است و امیدوارم امسال همه مردم ایران شب یلدای پرخاطره و به یادماندنی داشته باشند.
رئیسی با اشاره به اینکه شب یلدا در میراث کهن ایرانی بر محور توجه به خانواده و به ویژه بزرگان مثل مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و درآمیختگی و انس جمعی با قرآن و اشعار حافظ شکل یافته است، اظهار داشت: در روزگاری که مفهوم خانواده بیش از هر زمان دیگری در حال تهدید شدن و آسیب دیدن است، گرد آمدن خانواده‌ها در کنار بزرگان فامیل جلوه بسیار زیبا و موثری از تقویت نشاط اجتماعی و پیوندهای خانوادگی است.
رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی یلدا به عنوان میراث فرهنگی ناملموس بر ضرورت توجه بیشتر همه دستگاه‌ها به تقویت و ثبت دستاوردهای فرهنگی تأکید کرد.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش به موضوع تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: تعطیلی مدارس به خصوص با توجه به دوره طولانی تعطیلی ناشی از شیوع کرونا خسارات قابل توجهی به روند آموزشی وارد می‌کند و ضروری است شیوه‌هایی در کاهش مؤثر آلودگی هوا دنبال شود که در عین حال باعث آسیب به روند آموزش مدارس نشود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایطی که هنوز فصل سرما به طور کامل فرا نرسیده، اما مصرف گاز افزایش قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: تبلیغ مستمر و بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغی موثر می‌تواند نتیجه قابل قبولی در بهینه‌سازی مصرف گاز داشته باشد و ضروری است که با همکاری وزارت نفت و سازمان صدا و سیما در جهت تشویق همه به کاهش مصرف برنامه‌سازی شود.
رئیسی در بخش پایانی سخنانش به آغاز اجرای آزمایشی ارائه کالابرگ الکترونیک از استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک در زمان تصویب و آغاز اجرای قانون مردمی‌سازی یارانه‌ها فراهم نبود، لذا اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در مرحله اجرای سراسری آن برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

  • نویسنده :
  • منبع :