19 دی: بانک مرکزی آرژانتین قصد دارد تا تصویر «لیونل مسی» را روی اسکناس یک‌هزار پزویی این کشور چاپ کند.
تیم ملی فوتبال آرژانتین با رهبری لیونل مسی، کاپیتان و فوق ستاره این تیم موفق شد برای نخستین بار پس از سال ۱۹۸۶، جام جهانی را به بوئنوس آیرس ببرد.
آلبی‌سلسته با درخشش ستاره فرازمینی خود موفق شد در فینال برابر فرانسه به پیروزی رسیده و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فتح کند.
نشریه اِل فینانسیرو در گزارشی مدعی شد که مقامات بانک مرکزی آرژانتین به‌دنبال گزینه‌های روی میز برای جاودانه کردن قهرمانی تاریخی آلبی‌سلسته در جام جهانی هستند.
در همین راستا، چاپ تصویر مسی روی اسکناس‌هایی که با عدد ۱۰ شروع می‌شود، یکی از گزینه‌های روی میز است و دلیل انتخاب این رقم هم شماره پیراهن اعجوبه آرژانتینی است و اسکناس پیشنهادی، یک‌هزار پزو ارزش دارد که البته نرخ برابری آن با دلار، تنها یک اسکناس پنج دلاری است!
همچنین برای پشت این اسکناس نیز چاپ کلمه «لا اسکالونتا» در نظر گرفته شده است؛ این کلمه لقب لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین در جام جهانی قطر است.
حک کردن این کلمه روی اسکناس نیز به پاس دستاوردهای ارزشمند اسکالونی در آلبی‌سلسته است که از جمله آنها می‌توان به فتح کوپا آمریکا ۲۰۲۱، فینالیسما مقابل ایتالیا(دیدار قهرمان کوپا و یورو) و همچنین جام جهانی قطر اشاره کرد.
بانک مرکزی آرژانتین در سال ۱۹۷۸ و پس از نخستین قهرمانی تیم ملی فوتبال این کشور در جام جهانی، سکه‌هایی را به پاس این قهرمانی روانه بازار کرد.
مسی ۳۵ ساله که در بازی فینال دبل کرد، در این دوره از جام جهانی عنوان بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد، هرچند کفش طلا را به هم‌بازی خود در باشگاه پاری‌سن‌ژرمن یعنی کیلین امباپه واگذار کرد؛ کسی که در فینال هت‌تریک کرد و با بدشانسی، تسلیم انگیزه شاگردان اسکالونی شد.

  • نویسنده :
  • منبع :