19 دی: وزیر آموزش و پرورش از زیرپوشش قرارگرفتن ۹۰۰ هزار نفر از معلمان در طرح نظام رتبه بندی و رفع کندی این طرح در آینده نزدیک خبر داد.
یوسف نوری ظهر پنجشنبه در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه و حضور در شهرستان شرقی استان طی نشستی که با حضور، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه و جمعی از فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان کنگاور، اظهار کرد: شهرستان کنگاور به عنوان یک شهرستان با پیشینه تاریخی و مذهبی بسیار خوب خود باید در حوزه آموزش در راستای سوق دادن دانش آموزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: یکی از اقدامات و فعالیت‌های آموزش و پرورش ترویج دین و آموزه‌های اسلام از طریق آموزش بوده که به طریق مختلف باید رشد و تعالی پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز تلاش‌های جدی برای رفع مشکلات معلمین و آموزش و پرورش، تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان اما توجه به این بخش آغاز شده و طبق بیان مشکلات و مسائل از سوی قشر فرهنگی اجرای سند تحول بنیادین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
نوری ادامه داد: با وجود اهمیت اجرای سند تحول بنیادین اما تاکنون این سند به طور کامل اجرایی نشده و طرح رتبه بندی معلمان یکی از مؤلفه‌های این سند بود که اکنون در دست اجرا قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح رتبه بندی معلمان هنوز در ابتدای راه قرار دارد، گفت: با شروع این طرح طی جلسات متعدد در پی اجرای کامل این طرح بوده و هم اکنون پرداخت حق رتبه بندی به ۹۰۰ هزار نفر زیر نظر وزارتخانه در حال اجرا است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: به دلیل جمعیت بالای فرهنگیانی که حق رتبه بندی و حق مناطق جنگی را باید دریافت کنند این روند هنوز به صورت کامل اجرا نشده اما به تدریج و با کمی تأخیر تمامی مشمولان زیر پوشش این طرح فرار خواهند گرفت و این کندی رفع خواهد شد.
نوری با اشاره به اینکه روند ثبت رتبه بندی با سرعت بالا در حال انجام است، یادآوری کرد: رتبه بندی ها حداکثر پنج سال یکبار مورد تمدید قرار می‌گیرند که به همین دلیل برای تعیین درجه باید دقت و توجه لازم به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه پس از این و انجام تصمیم گیری های نهایی استخدام معلمان تنها از طریق آموزش و پرورش ممکن بوده، اضافه کرد: مصوبات پرداخت حقوق مربوط به فرهنگیان تا سال ۱۳۹۲ اجرا و پرداخت شده و برای پرداخت معلمان حق التدریسی از سال ۱۳۹۲ به بعد منتظر مصوبات مجلس هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نیاز به همکاری همه جانبه در روند اقدامات مربوط به حوزه آموزش و پرورش به منظور پیشرفت و اجرای سند تحول بنیادین، گفت: علاوه بر اجرای این سند مهم در آموزش و پرورش برای کمبودهای موجود در شهرستان‌های کرمانشاه، تأمین تجهیزات مورد نیاز و رفع نیازهای زیر ساختی تصمیمات لازم همراه با نماینده شهرستان‌ها بر حسب نیاز گرفته و تأمین خواهد شد.
نوری با اشاره به تلاش برای اجرای سایر طرح‌های کمک کننده به آموزش و پرورش، افزود: طرح‌های مختلف در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و به دنبال اصلاحات لازم هستیم.
وی در پایان نیز با تاکید بر رفع کمبودهای زیرساختی در شهرستان‌ها، متذکر شد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار کلاس درس فرسوده و نیازمند به تعمیر، هشت هزار کلاس درس کانکسی و ۱۲ هزار آبخوری و سرویس بهداشتی مشکل دار در کشور وجود داشته که به دنبال رفع این مشکلات تا رسیدن به نتایج مطلوب خواهیم بود.

  • نویسنده :
  • منبع :