19 دی: وزیر نفت اعلام کردکه مصرف گازطبیعی دربخش خانگی وتجاری معادل ۲فازپارس جنوبی نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است؛ همچنین ازمصوبه‌های خوبی برای افزایش رضایتمندی کارکنان صنعت نفت خبرداد.
جواد اوجی امروز (جمعه، دوم دی‌ماه) در بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، گفت: امروز برای بررسی توزیع، عرضه و مصارف گاز به طور سرزده به مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز آمدم و ارتباط زنده‌ای با پالایشگاه‌ها و سکوهای پارس جنوبی داشتم.
وی ادامه داد: اکنون روزانه نزدیک به ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز (حدود ۷۰ درصد گاز کشور) از این حوزه برداشت می‌کنیم و آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تأمین گاز با تدابیر اندیشیده‌شده و انجام تعمیرات اساسی در خطوط لوله، سکوهای برداشت گاز، پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تقلیل فشار وجود دارد.
وزیر نفت با بیان اینکه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری ۶۰ میلیون مترمکعب در روز، معادل ۲ فاز پارس جنوبی نسبت به پارسال افزایش یافته است، تصریح کرد: از همه مردم می‌خواهیم برای بهینه‌سازی مصرف تلاش کنند و اقدام‌های خوبی برای تشویق مشترکان هم در نظر گرفته شده و با هر یک درصد کاهش مصرف، شامل ۳ درصد تخفیف گازبها می‌شوند و اگر مشترکی نسبت به مصرف پارسال خود ۳۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشد، گازبهای رایگان خواهد داشت.
اوجی همچنین مردم را پوشیدن لباس‌های گرم و رعایت دمای رفاه ۱۸ - ۲۱ توصیه کرد.
وی در جریان این بازدید در ارتباط تلفنی با احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ضمن خداقوت به همه کارکنان صنعت گاز و نفت و پارس جنوبی، بر آمادگی حداکثری برای تأمین پایدار گاز تاکید کرد.
وزیر نفت در ادامه با قدردانی از سران قوای سه‌گانه، اظهار کرد: مالیات کارکنان صنعت نفت مانند دیگر کارکنان دولت شد و از این بابت از سران قوا تشکر می‌کنیم و ان‌شاالله انگیزه‌ای دوچندان در کارکنان به وجود می‌آید.
اوجی در پایان اعلام کرد: در بحث ماده ۱۰ هم ۶ خوان طی شده و تنها گذر از خوان هفتم مانده و ان‌شالله تأیید مشئولان ارشد نظام را می‌گیریم که سبب رضایتمندی همکاران شود.

  • نویسنده :
  • منبع :