19 دی: رییس فدراسیون فوتبال گفت: طبق اعلام AFC از امروز فوتبال ایران رفع تعلیق شده است.
مهدی تاج روز جمعه در بازدید از روند احداث اولین زمین چمن هیبریدی ایران در جزیره کیش اظهار کرد: ساعاتی پیش AFC رفع تعلیق ایران را به صورت رسمی اعلام کرد و از امروز به بعد و باشگاه های ما از جمله پرسپولیس و استقلال مشکلی برای صدور مجوز حرفه ای نخواهند داشت.
تاج افزود: همچنینAFC به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده چنانچه به دنبال سندسازی و صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها بدون در نظر گرفتن استانداردهای پنجگانه باشد، در این صورت خود فدراسیون فوتبال تعلیق خواهد شد.
وی اضافه کرد: در صورت تعلیق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی دیگر هیچگونه فعالیت بین المللی نخواهد داشت که این امر مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت.
رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی اظهار کرد: رفع تعلیق فوتبال به دلیل اینکه اعطاء مجوز حرفه ای به باشگاه ها باید با حداکثر دقت انجام شود مسوولیت فدراسیون فوتبال را مضاعف می کند.
وی گفت: همچنین با توجه به مشخص شدن اعضای کمیته های بدوی و استیناف فدراسیون، این کمیته ها باید حداکثر دقت را به کار ببندند تا روند صدور مجوز باشگاه ها به درستی صورت بگیرد.
تاج با اشاره به تسریع روند بازسازی مجموعه زمین چمن و استادیوم فوتبال المپیک کیش یادآور شد: اولین زمین چمن هیبریدی استاندارد کشور با گنجایش هفت هزار تماشاگر در جزیره کیش ساخته شده است که این کمک می کند که فدراسیون فوتبال و تیم های ملی بتوانند از این ظرفیت مطلوب استفاده کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :