19 دی: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از انجام عملیات ردیابی برای زنده‌گیری سه قلاده گرگ در پارک جنگلی ناژوان اصفهان خبر داد.
منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مشاهده سه قلاده گرگ در پارک ناژوان موجب نگرانی و ترس ساکنان این منطقه شده است، اظهار داشت: با توجه به سردی هوا و کمبود غذا این حیوانات از مسیر رودخانه که خشک است به شهر رسیدند و در هفته‌های اخیر در پارک ناژوان در چند مورد توسط ساکنان دیده شدند.
وی افزود: نیروهای محیط‌زیست با همکاری آتش نشانی، شهرداری منطقه و مدیریت پارک ناژوان طی پنج عملیات گرگ‌ها را ردیابی کردند اما تاکنون موفق به گرفتن آنها نشدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شهرداری منطقه مقرر شد ناژوان را ایمن سازی و به ساکنان اطلاع رسانی کنند؛ اداره محیط زیست نیز پیگیری می‌کند که به روش خود گرگ‌ها را زنده‌گیری و از ناژوان خارج کند.
شیشه فروش خاطرنشان کرد: تاکنون حمله گرگ به شهروندان گزارش نشده اما موجب نگرانی و ترس ساکنان شده که در این باره مدیریت پارک ناژوان قرار شد اطلاع رسانی کند و محیط‌زیست نیز گرگ‌ها را زنده‌گیری و خارج از ناژوان رهاسازی کند.
گفتنی است، پیش‌تر در بهار و تابستان امسال نیز در حاشیه رودخانه زاینده‌رود، در سطح شهر اصفهان و حتی میدان نقش جهان روباه مشاهده شده بود که اداره کل محیط‌زیست دلیل آن را خشکی و کمبود طعمه اعلام کرده بود که سبب نزدبک شدن گونه‌های حیات وحش به محیط‌های شهری شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :