19 دی: هواداران تیم ملی فرانسه پس از شکست این تیم در بازی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به ناداوری اعتراض و تصمیم گرفتند برای تکرار فینال، امضا جمع کنند.
هواداران تیم ملی فرانسه در اقدامی عجیب به دلیل آنچه ناداوری و تبانی داور عنوان می‌کنند، ‌ اقدام به جمع‌آوری امضا برای تکرار بازی فینال کردند.
بنا بر خبرها، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار امضا از سوی هوادار اروپایی برای برگزاری دوباره دوئل جمع‌آوری شده است؛ این نشانه آشکاری از ناراحتی آنان از شیمون مارسینیاک داور لهستانی بازی فینال است.
به نوشته رسانه‌ها، هواداران معتقد هستند که داوری کاملاً خریداری شده بود و قضاوت جهت‌داری را ارائه کرده است.
آرژانتین در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آذر) در ضربات پنالتی فرانسه را شکست داد و لیونل مسی به همراه هم‌تیمی‌هایش برای سومین بار جام را به خانه بردند. اما از این‌سو، در سرزمین گریزمان، امباپه یا ژیرو با تصمیمات داوری کاملاً موافق نیستند و برای تکرار فینال جام جهانی قطر امضا جمع‌آوری کرده‌اند و با راه‌اندازی پورتال 'Mesopinions' برای برگزاری مجدد مسابقه، شروع به جمع‌آوری امضا کرده‌اند.
پیش‌ از این هم نشریه اکیپ در گزارشی، صحت گل سوم آرژانتین را زیر سؤال برده بود. این نشریه در گزارشی مدعی شد گل سوم آرژانتین در نیمه دوم وقت‌های اضافه که توسط لیونل مسی به ثمر رسید و آلبی سلسته را پیش انداخت در شرایطی غیرقانونی به ثمر رسیده و گروه داوری باید آن را با اطمینان خاطر رد می‌کردند. بحث اصلی، بر سر آفساید بودن یا خطای فیزیکی بازیکنان پیش از به‌ثمر رسیدن و گل و حتی شک بر سر رد شدن یا نشدن توپ از خط نیست.
فرانسوی‌ها معتقدند زمانی که هنوز بازی در جریان بوده و شوت لائوتارو مارتینس توسط هوگو لوریس ناقص برگشت‌ داده‌ شد، تعداد بازیکنان آرژانتین در زمین‌بازی بیش‌تر از ۱۱ نفر بوده و نگاهی به تصاویر ثبت شده از لنز دوربین بالای استادیوم، نشان می‌دهد ادعای آن‌ها بی‌راه نیست. تنها چند صدم ثانیه پیش از به‌ثمررسیدن گل، ۲ نفر از بازیکنان آرژانتین که در کنار زمین مشغول گرم‌کردن بودند، چند میلی‌متر از خط‌کشی کنار زمین پاهایشان به داخل مستطیل سبز وارد شد و همین مورد، می‌توانست کافی باشد تا گروه داوری بازی را متوقف و گل لیونل مسی را مردود اعلام کنند!
پس از چند موقعیت نصفه و نیمه در وقت‌های اضافه اول دیدار، تیم‌ها زمین‌بازی‌شان را جابه‌جا کردند و زمانی که دقیقه ۱۰۸، لئو مسی موفق شد کار نیمه‌تمام لائوتارو مارتینس را به‌خوبی تمام کند، کمک‌داور دیدار پرچمش را به نشانه آفساید بالا برد؛ اما شیمون مارسینیاک، تصمیم او را نپذیرفت و با دستانش به دایره وسط میدان اشاره کرد. هرچند کمک‌داور هم بعد از اندکی، پرچم را پایین آورد؛ اما برای چند لحظه، همه فرانسوی‌ها امیدوار بودند گل پذیرفته نشود.
فرانسه بدون شک می‌تواند با ارائه لایحه قانونی به گل سوم آرژانتین در این دیدار اعتراض کند؛ اما هیچ‌چیز تغییر نخواهد کرد و نه نتیجه دیدار باز خواهد گشت و نه جام قهرمانی سوم از ویترین افتخارات آرژانتین به ویترین افتخارات فرانسه می‌رسد.

  • نویسنده :
  • منبع :