19 دی: بیمارستان‌ها و کادر درمانی پکن این روزها تحت فشار مضاعف ناشی از افزایش مبتلایان جدید کروناویروس قرار گرفته‌اند و برای کنترل این شرایط بحرانی، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی از سراسر چین به پکن فراخوانده شده‌اند.
منابع داخلی چین اعلام کردند: از زمانی که مقامات دولتی، محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا را در هفتم دسامبر کاهش دادند، تعداد موارد جدید ابتلا در سراسر این کشور افزایش شدید یافته است.
تلویزیون مرکزی دولتی چین گزارش داده است که بیمارستان "چائو یانگِ" پکن حدود ۴۰۰ مورد اضطراری را در یک روز پذیرفته است. این تعداد تقریبا چهار برابر بیشتر از آمار قبل از کاهش محدودیت‌های سختگیرانه است.
همچنین گزارش‌ها حاکیست بیشتر مبتلایان، سالمندانی هستند که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و این افراد عمدتا دچار علائم شدیدی مثل تب و سرفه شده‌اند.
به گزارش ان اچ کی، رسانه‌های چینی می‌گویند که ۱۶۲ پزشک و سایر کارکنان پزشکی از جمله متخصصان تنفسی روز پنجشنبه استان هونان را به مقصد پکن ترک کرده‌اند. همچنین نیروهای کمکی بیشتری از استان‌های شاندونگ و فوجیان به پایتخت فرستاده شده‌اند.
همچنین گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که یک مرکز مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی در پکن به طور کامل با بیماران به شدت بدحال اشغال شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :