19 دی: فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد: در صورت احراز قصور یا تخلف در حادثه فوت دختر اهل بستک با مسببین آن، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.
فرمانده کل انتظامی کشور دستور ویژه‌ای را درخصوص رسیدگی و پیگیری پرونده فوت یکی از سرنشین‌های خودرو که در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز پلیس در شهر بستک استان هرمزگان مورد اصابت قرار گرفته بود صادر کرد.
سردار حسین اشتری؛ فرمانده کل انتظامی کشور، ضمن عرض تسلیت به خانواده این مرحوم دستور ویژه‌ای را در خصوص رسیدگی و پیگیری فوری فوت سهی اعتباری، دختر ۱۲ ساله اهل بستک که دیروز در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز خودرو مشکوک در شهرستان بستک استان هرمزگان رخ داد، صادر و طی آن بازرسی کل فراجا را مأمور رسیدگی به این پرونده کرده است.
در این دستور تأکید شده است در صورت احراز قصور یا تخلف در این حادثه با مسببین آن، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.
توضیحات پلیس هرمزگان ‌درباره فوت دختر ۱۲ ساله بستکی
پیش از این؛ بدنبال فوت دختر ۱۲ ساله اهل خلوص بستک در جریان تیراندازی جاده‌ای در غرب هرمزگان، سرهنگ مهرداد مشوق، جانشین انتظامی هرمزگان بیان کرد: در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز یکشنبه ۴ دی ماه مأموران انتظامی پاسگاه جناح از توابع شهرستان بستک با اقدامات اطلاعاتی از حمل و جابجایی یک محموله مواد مخدر توسط یک دستگاه خودرو پژو پارس مطلع و پس از بررسی صحت موضوع بلافاصله با حضور در مسیر تردد قاچاقچیان طرح مهار اجرا کردند.
وی افزود: مأموران پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس با شیشه دودی غلیظ مشکوک شده و دستور توقف دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده و بازدارنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافت طولانی توقف خودرو میسر نگردیده که مأموران به ناچار و با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیر اندازی هوایی و سپس لاستیک خودرو کردند که راننده با وجود پنجری خودرو همچنان با سرعت سرسام آور به مسیر خود ادامه داد که پس از طی مسافتی با توجه با پنچری، این خودرو متواری متوقف شد.
مشوق اظهار داشت: در این تعقیب و گریز و با توجه به پستی و بلندی‌های متعدد مسیر و پنجری خودرو متأسفانه یکی از سرنشینان خودرو مورد اصابت تیر قرار گرفته که با همکاری مأموران و عوامل امدادی به بیمارستان انتقال گردید.
جانشین انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در این حال با توجه به خبر فوق رسانه‌های معاند که از هر موقعیتی به دنبال سو استفاده و ایجاد تنش و آشوب در جامعه هستند با انتصاب این موضوع به حوادث اخیر سعی در تشویش اذهان عمومی داشته که این امر تبدیل به یک سوژه نخ نمای رسانه‌های معاند شده است، اما مردم فهیم قطعاً توجهی به آن نداشته و در این راستا فرمانده انتظامی استان نیز دستور ویژه ای برای رسیدگی موضوع و علل و عوامل حادثه صادر نموده و بررسی زوایای پرونده با نظارت میدانی مقام قضائی تحت پیگیری می‌باشد که متعاقباً اعلام می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :