19 دی: معاون نظارت بر امور دادسراها، ضابطین و زندان‌های دادستانی کل کشور گفت: تاکنون هیچ گزارش و یا شکایتی در خصوص آزار و اذیت زنان در زندان‌ها واصل نشده است.
عبدالصمد خرم آبادی، معاون نظارت بر امور دادسراها، ضابطین و زندان‌های دادستانی کل کشور در رابطه با شایعات مطرح شده راجع به آزار و اذیت برخی از زنان بازداشت شده گفت: در اجرای دستور دادستان کل کشور هیأتی ۳ نفره به سرپرستی یکی از قضات دادسرای دیوان عالی کشور در روزهای گذشته از زندان زنان قرچک بازدید کردند و با زندانیان به گفت و گو پرداختند.
وی افزود: در این بازرسی با همه بازداشت شدگان اغتشاشات گفت‌وگو به عمل آمد و به رغم اعلام آمادگی هیئت برای رسیدگی به همه شکایات و ادعاها، شکایتی در رابطه با تعرض و آزار و اذیت جنسی مطرح نشد.
معاون دادستان کل کشور گفت: تعدادی از بازداشت شدگان از هیئت بازرسی تقاضای تبدیل قرار بازداشت موقت خود به قرار وثیقه یا کفالت داشتند که طی هماهنگی با قضات رسیدگی کننده و مساعدت آنها با تبدیل قرار و آزادی آنها موافقت شد.
خرم آبادی بیان کرد: در اجرای دستور دادستان محترم کل کشور دادستان‌های سراسر کشور نیز موظف شده‌اند از زندان‌هایی که زنان در آنها نگهداری می‌شوند بازدید کرده و وضعیت آن‌ها را بررسی کنند. تاکنون هیچ گزارش و یا شکایتی در خصوص آزار و اذیت زنان در زندان‌های شهرستان نیز واصل نشده است.
روز گذشته سه‌شنبه ششم دی نیز ستاد حقوق بشر با اشاره به بازدید اخیر از زندان زنان (قرچک)، ضمن رد ادعای آزار جنسی زندانیان زن، اعلام کرد: دبیر ستاد حقوق بشر و هیات همراه در بازدید از زندان زنان، از بند بازداشت شدگان اخیر بازدید و ضمن گفتگوی کلی با آنان، با تعدادی از بازداشت شدگان نیز بطور جداگانه گفتگو کردند. در هیچ یک از این گفتگوها، مطلب یا شکایتی درباره آزار جنسی مطرح نشده است که بخواهد مورد پیگیری قرار گیرد.
  • نویسنده :
  • منبع :