19 دی: وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه کلیات لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، از ارائه پیشنهادات وزارتخانه متبوعش در این زمینه از جمله در حوزه تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش خبر داد.
یوسف نوری در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه امروز استاندار استان خوزستان مشخص شد و در سوابق کاری وی فعالیت در حوزه معاونت پرورشی آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: امیدوارم با توجه به انتخاب ایشان به عنوان استاندار خوزستان و سابقه‌ای که در حوزه آموزش و پرورش دارند، شاهد توجه بیشتری در استان خوزستان در حوزه آموزش و پرورش باشیم و به مسائل زیرساختی و انسانی در این حوزه در استان خوزستان توجه بیشتری شود.
وی تصریح کرد: استان خوزستان استان مستعدی است و امیدواریم که با انتخاب استاندار جدید توجه بیشتری به بحث آموزش و پرورش در این استان صورت بگیرد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش آموزان در مدارس، گفت: پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی دانش آموزان و مدارس رعایت می‌شود و به نظرم در حوزه‌های آموزشی این رعایت در حال انجام است و ما به توصیه‌ها و مصوبات ستاد کرونا و کمیته آلودگی هوا در این زمینه توجه داریم.
این مقام مسئول در حوزه آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد برخی از دانش آموزان اتباع افغانستانی در ایران هنوز نتوانسته اند در مدارس ثبت نام کنند، گفت: دانش آموزان اتباع برای ثبت نام باید یک شناسه داشته باشند. آنهایی که شناسه دارند ثبت نام آنها انجام شده است و ممکن است آنچه که به آن اشاره کردید به دانش آموزانی برگردد که شناسه نداشته‌اند چرا که این شناسه هویت آنها را مشخص می‌کند.
وی با بیان اینکه ما از مقامات ذیربط درخواست کرده‌ایم که هر چه زودتر برای این دانش آموزان شناسه صادر شود، تصریح کرد: به همکاران خود نیز تاکید کرده‌ایم که به صورت غیر رسمی منابع در اختیار این دانش آموزان قرار داده شود تا زمان حل مشکل بتوانند از این منابع استفاده کنند و وقتی که این مشکل حل شد و وارد مدرسه شدند چندان در این زمینه مشکلی نداشته باشند و از دانش آموزان دیگر عقب نباشند.
وی همچنین با بیان اینکه کلیات لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: اما جداول و منابع کلی است و هنوز جزئیات بودجه آموزش و پرورش در آن تعیین نشده است، ما برخی از پیشنهادات خود را در این زمینه از جمله در حوزه تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش و مسائل دیگر ارائه کرده ایم.

  • نویسنده :
  • منبع :