تلویزیون ملی جمهوری اسلامی ایران که باید متعلق به همه مردم باشد بدون در نظر گرفتن سلایق تمام مخاطبین باعث نارضایتی و دلسردی عموم مردم کشور و ریزش مخاطبان آن سازمان شده است.
سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۰۶ مورخه ۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان «نارضایتی مراجع از صدا و سیما» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

امروز برای چندمین بار در سال‌های اخیر شاهد انتقاد مراجع تقلید از صدا و سیما بودیم.
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار قالیباف رئیس مجلس، مردم را وفادار و علاقه‌مند به نظام دانست و افزود: مردم از ما گلایه دارند که چرا به مسئولین نسبت به مشکلات تذکر نمی‌دهیم، در حالی که ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم و این تذکرات در سایت ما نیز منعکس است، حال اینکه چرا صداوسیما تذکرات مراجع را منعکس نمی‌کند، حتماً مصلحتی دارد، اما مردم انتظار دارند که مسئولین به این تذکرات ترتیب اثر دهند.
آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار با قالیباف خاطرنشان کرد: مردم از ما گله‌مند هستند که چرا مشکلات را به مسئولان انتقال نمی‌دهیم اما مردم باید بدانند که از مشکلات آنها آگاهیم و آن را بیان می‌کنیم، ولی متأسفانه انعکاس داده نمی‌شود.
ایشان دو هفته پیش نیز با انتقاد از برنامه‌های صدا و سیما گفته بود: صدا و سیما باید واقعیت‌ها را بیان کند و سبب رشد فرهنگی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی شود.
 آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین سال 1399 در دیدار علی عسکری رئیس وقت سازمان صداوسیما با وی گفت: مردم دلشان می‌خواهد واقعیت‌ها را از صدا و سیما بشنوند. ای کاش تدبیری اندیشیده شود که استقلال صدا و سیما حفظ شود تا مسائل را کاملاً به‌صورت بی‌طرف بیان کند.
روزنامه جمهوری اسلامی در همان زمان با انتقاد از وجود تنگ نظری در صدا و سیما نوشت: رسانه ملی که باید مظهر گردش آزاد اطلاعات و اخبار باشد، حتی اخبار مربوط به سخنان مراجع عظام تقلید را هم گزینشی منتشر می‌کند
بر کسی پوشیده نیست که صداوسیما باید تریبون ملت باشد؛ اساساً بودجه کلانی که در اختیار این نهاد قرار دارد با همین هدف است که آن‌ها تریبون‌دار ملت باشند و واقعیات اجتماعی را به جامعه اطلاع‌رسانی کنند. واقعیت امر این است که اولین خطای استراتژیک مدیران صداوسیما همین دیدگاه است که ملت احساس می‌کنند در این سازمان تریبون ندارد و تریبون‌داری ملت به فراموشی سپرده شده است.
 تلویزیون ملی جمهوری اسلامی ایران که باید متعلق به همه مردم باشد بدون در نظر گرفتن سلایق تمام مخاطبین باعث نارضایتی و دلسردی عموم مردم کشور و ریزش مخاطبان آن سازمان شده است.


  • نویسنده :
  • منبع :