۱۹ دی: مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به برگزاری همایش بین المللی «مدرسه ایرانی - معماری ایرانی» در اسفندماه امسال، از متخصصان، معماران، معلمان، دانش آموزان و ایده پردازان برای حضور فعال در این همایش دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم، احمدرضا اجتهادی که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم سخن می‌گفت با اشاره به این که برگزاری همایش بین المللی مدرسه ایرانی - معماری ایرانی در تراز سند برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: این همایش به دنبال گسترش و تعمیق گفتمان «معماری مدرسه در بستر ایران اسلامی» می‌باشد.
وی افزود: بر این اساس از همه متخصصان، معماران، معلمان و دانش آموزانی که علاقمند به دستیابی به مدارس باهویت، مزیّن به ارزش‌ها و اصالت‌های جامعه اسلامی هستند دعوت می‌شود با مشارکت در این همایش، مجموعه آموزش و پرورش کشور را در عرصه خدمت رسانی بیشتر یاری نمایند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین خاطرنشان کرد: ارائه مقالات، مسابقه طراحی مدارس، بررسی مدارس اجرا شده و مستندنگاری فضاها از جمله برنامه‌های «سومین همایش بین المللی و دهمین همایش و نمایشگاه ملی مدرسه ایرانی - معماری ایرانی» خواهد بود.
وی ادامه داد: در بخش مسابقه مستندنگاری نقادانه، مدیران، مربیان آموزشی و دانش آموزان مدارس می‌توانند با نگاهی دلسوزانه به نقد طرح‌ها، فضاها و گوشه‌های مدارس خود به عنوان قرارگاه رفتاری موفق یا ناموفق بپردازند. وی با اشاره به برخی دیگر از جزئیات برنامه، اظهار کرد: آخرین مهلت دریافت طرح‌ها برای حضور در این همایش، نوزدهم بهمن ماه سال 1401 خواهد بود، ضمن آن که مراسم اختتامیه و نمایشگاه مربوط به آن در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.
اجتهادی افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان قم نیز با در نظر گرفتن مواردی همچون توجه به هویت نمازخانه‌ها با رویکرد مسجد محوری، بهره برداری از مصالح سنتی، محرمیت سازی، دو منظوره سازی فضاها و مدارس سبز، حضوری فعال در همایش مذکور خواهد داشت.
وی در پایان سخنان خود گفت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به درگاه همایش بین‌المللی و نمایشگاه مدرسه ایرانی - معماری ایرانی به نشانی www.dres.ir/isa/fa مراجعه نمایند.

  • نویسنده :
  • منبع :