19 دی: مرکز رسانه قوه قضاییه انتشار مطلبی به نقل از رییس قوه قضاییه درخصوص اغتشاشات اخیر را نادرست اعلام و تاکید کرد: جلسه شورای عالی قضایی دوشنبه‌ها برگزار می‌شود.
در اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضاییه آمده است: برخی منابع خبری صبح امروز (پنجشنبه هشتم دی ماه) اظهاراتی به نقل از رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی در رابطه با اغتشاشات اخیر منتشر کردند که صحت ندارد.
این مرکز تاکید کرد: این مطلب اشتباه در حالی منتشر شده است که اساسا جلسه شورای عالی قوه قضاییه دوشنبه‌ها برگزار می‌شود و امروز هیچ خبری در رابطه با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه منتشر نشده است.
مرکز رسانه قوه قضاییه یادآور شد: نقل قول منتشر شده چنین به ذهن متبادر می‌کند که این اظهارات منتسب به رئیس قوه قضاییه امروز صورت گرفته است، این در حالی است که این اظهارات مربوط به جلسه شورای عالی قوه قضاییه ۱۶ آبان است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در آن جلسه به رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌های مرتبط با اغتشاشات اخیر تاکید کرده است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قضایی ۱۶ آبان ماه مجدداً به مقامات ذیربط قضایی تاکید کرد: همانطور که از روز اول گفتیم صف معترضین و افراد تحت‌تأثیر هیجانات از عناصر اصلی که دست به جنایت زده‌اند و دستور گرفته از دشمن هستند، جدا است؛ لذا همکاران قضایی هر چه زودتر در راستای محاکمه و مجازات بازدارنده عناصر و مسببین اغتشاشات اخیر اقدام کنند.
رئیس دستگاه قضا در همین راستا به معاون اول خود و دادستان کل کشور دستور داد تا روند تکمیل پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر را به صورت روزانه پیگری کنند و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذیربط قضایی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند.
پس از دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر محاکمه و اعمال مجازات بازدارنده عناصر و مسببان اغتشاشات اخیر، دادگاه‌های اغتشاشاگران در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی و دیگر استان‌های کشور برگزار شد و در این راستا نیز تعدادی از متهمان پس از تایید آرای صادره قضایی توسط دیوان عالی کشور، محاکمه شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :