۱۹ دی: پله، اسطوره‌ی برزیلی فوتبال جهان که از فقر مطلق به یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین ورزشکاران تاریخ معاصر تبدیل شد، روز پنجشنبه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.
بیمارستان آلبرت انیشتین سائوپائولو، اعلام کرد که پله در ساعت ۳.۲۷ بعد از ظهر (به وقت محلی) روز پنجشنبه درگذشت. 
این بیمارستان که اسطوره فوتبال جهان در آن بستری شده بود، دلیل مرگ وی را "نارسایی‌های متعدد ارگانهای بدن ناشی از پیشرفت سرطان روده بزرگ" اعلام کرد. 
همچنین صفحه اینستاگرامی پله، در بیانیه‌ای فوت او را تایید کرد. 
در پیامی که در صفحه اینستاگرامی پله منتشر شده، آمده است: سفر پادشاه پله در این دنیا سرشار از الهام و عشق بود. او امروز با آرامش درگذشت. او جهان را با نبوغ خود در ورزش مسحور کرده بود، جنگ را متوقف کرد، به انجام فعالیت‌های اجتماعی در سراسر جهان مشغول بود و محبت را که معتقد بود حلال مشکلات ما است، گسترش داد. 
به گزارش ایرنا، اوایل ماه جاری بود که بیمارستان آلبرت انیشتین سائوپائولو اعلام کرد که بیماری سرطان وی پیشرفت کرده و مشکلات قلبی و کلیه نیز پیدا کرده است. 
پله که به باور بسیاری، بزرگ‌ترین بازیکن فوتبال در تمام دوران‌هاست، ماه گذشته برای انجام شیمی‌درمانی در بیمارستان بستری شد. 
وی در سپتامبر ۲۰۲۱ برای درمان سرطان روده بزرگ تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و در هفته‌های اخیر نیز به عفونت ریه دچار شد. 
پیش از این بیمارستان آلبرت اینشتین از پیشرفت بیماری سرطان پله خبر داد، دختران وی نیز گفتند که پدرشان برای کریسمس در خانه نخواهد بود. 
پله بیش از هزار گل در دوره ورزشی خود به ثمر رساند و اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که در سه جام جهانی (۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰) قهرمان شده است. 
وی در جریان برگزاری بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر به طور مرتب پیام‌هایی در حمایت از تیم ملی برزیل بویژه در نیمار منتشر می‌کرد.
پله در سال ۲۰۲۰ پس از درگذشت دیگو آرماندو مارادونا گفت که "یک روز، امیدوارم ما بتوانیم با هم در بهشت فوتبال بازی کنیم".
  • نویسنده :
  • منبع :