19 دی: یک منبع آگاه از اضافه شدن ۷ سال محکومیت زندان به ۲۶ سال محکومیت پیشین رهبر برکنارشده میانمار به دلیل ۵ مورد فساد در پرونده وی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در جلسه دادگاه نظامی میانمار و پشت درهای بسته «آنگ سا سوچی» ۷۷ ساله که در کودتای فوریه ۲۰۲۱ میانمار دستگیر شده بود گناهکار شناخته و به تحمل ۳۳ سال زندان محکوم شد.
دادگاه پیش تر وی را به دلیل تشویش اذهان عمومی، نقض غیرقانونی محدودیت های همه گیری ویروس کرونا، استفاده غیرقانونی از تجهیزات رادیویی و بی سیم، تخطی از قانون حفظ اسرار دولتی، چندین فقره فساد و تلاش برای نفوذ بر انتخابات رسمی به ۲۶ سال زندان محکوم کرده بود.
آنگ سان سوچی تمامی اتهامات وارده را بی اساس خوانده و آن ها را رد کرده است.
این منبع آگاه در مصاحبه با خبرنگاران وضعیت سلامت رهبر پیشین میانمار را خوب توصیف کرد.
آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل برای دهه ها تلاش برای دموکراسی در میانمار است. وی که تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد انجام داده است بیشتر عمر سیاسی خود را در بازداشت دولت های نظامی این کشور سپری کرده است. وی در سال ۲۰۱۵ و به مدت ۵ سال پس از پایان حکومت نظامی ۴۹ ساله در این کشور رهبری را بدست گرفت.
کشورهای غربی و متحدان سوچی دادگاه های او را طراحی ارتش این کشور برای کنترل بزرگترین تهدید علیه حکومت نظامی در میانمار می دانند.
  • نویسنده :
  • منبع :