19 دی: نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت وجود شفافیت معلوم می‌شد که دلیل گرانی ارز چیست و سود آن به جیب چه کسانی می رود و همچنین دلیل عدم واردات خودرو مشخص می شد.
حجت الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری با اشاره به طرح شفافیت قوای سه‌گانه خطاب به رئیس مجلس گفت: با توجه به تأیید بخش شفافیت مجلس در طرح شفافیت قوای سه گانه قرار شد که نمایندگان آرای خود را به صورت داوطلبانه در پارلمان ارائه کنند؛ امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر عملیاتی شود تا سایر قوا نیز نسبت به اجرای آن اقدام کنند.
نماینده کاشمر تاکید کرد: در صورت وجود شفافیت معلوم می‌شد که دلیل گرانی ارز چیست و سود آن به جیب چه کسانی می رود و اینکه کدام شرکت دخانی چقدر ارز از کشور خارج کرده و پول آن به جیب چه کسانی می‌رود؟ اگر شفافیت بود و  قوانین اجرا می شد آن وقت دلیل عدم واردات خودرو مشخص می شد و اینکه چه کسانی در این زمینه سود یا ضرر کرده‌اند؛ به دولت تذکر دهید که قانون را رعایت کند. قرار بود واردات خودرو در بخش زیادی آزاد شده تا آرامشی در بازار خودرو به وجود آورد.
محمدباقر قالیباف رییس‌ مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: برخی از مواد طرح شفافیت قوای سه‌گانه برای رفع ابهام به کمیسیون شوراها رجاع شد تا ابهامات بخش مربوط به شورای عالی نظارت رفع شود.
وی ادامه داد: شورای نگهبان اشکالی به بخش شفافیت مجلس نگرفته است. ما در پارلمان مجازی مجلس اعلام کردیم که شفافیت برای دوستانی که داوطلب هستند می‌تواند اجرا شود. مرکز انفورماتیک نیز این کار را انجام می‌دهد بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :