19 دی: مسوول روابط عمومی اداره کل محیط‌زیست قم گفت: هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای شهر قم روی عدد ۱۵۶ است و دوشنبه هفته جاری ۱۵۴، روز یکشنبه ۱۵۶ و شنبه ۱۵۵ بود.
مسوول روابط عمومی اداره کل محیط‌زیست قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که میانگین شاخص آلودگی هوای استان در طی چهار روز اخیر کمی بیش از عدد ۱۵۵ بود، اضافه کرد: غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی به دلیل آلودگی هواست و ارتباطی به مسایل دیگری ندارد.
بهشتی‌پور با اشاره به سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز گفت: اعداد درج شده از شاخص کیفی هوا در این سامانه نیاز به تحلیل کارشناسانه دارد و اعداد به‌تنهایی گویای شاخص کیفی هوای استان‌ها نیست و شاخص آلودگی هوا باید توسط مراجع ذیربط تحلیل و اعلام شود.
وی با بیان این‌که چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان قم فعال است، گفت: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرک پردیسان، خیابان امام خمینی(ره)، چهارراه حجتیه و جاده قدیم قم- تهران مستقر است.
بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی قم، تا صبح روز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه و با ادامه ثبات نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی و غبارآلودگی هوا برای شهر قم و مناطق صنعتی استان پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش ایرنا، شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

  • نویسنده :
  • منبع :