19 دی: سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شد ارتش کی یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.
یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی نیرو‌های مسلح اوکراین روز سه‌شنبه بار دیگر اظهارات بی اساس کی یف در خصوص حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین و ارسال پهپاد‌های ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را تکرار کرد.
او حین حضور دریک شبکه تلویزیونی اوکراین ادعا کرد که کی یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.
به گزارش تله تریدر، ایگنات ضمن اشاره به حملات گسترده هواپیمای بدون سرنشین روسیه که در دو روز گذشته انجام شد، ادعا کرد که ارتش اوکراین موفق شد همه ۸۴ پهپاد را سرنگون کند.
وی در ادامه مدعی شد: اگر روسیه با سرعت آن دو شب به بمباران ادامه دهد، طبق اطلاعاتی که از سوی سرویس‌های ویژه در مورد سری جدید ۲۵۰ فروندی [پهپاد]دریافت کرده ایم، حداقل نیمی از آن‌ها استفاده شده اند.
با این وجود، این مقام اوکراینی هشدار داد که این ارقام نباید گمراه کننده باشند، زیرا مسکو همچنان می‌تواند پهپاد‌های جدید را از تهران دریافت کند.
وی در ادامه ادعا‌های خود گفت که روسیه در حال حاضر از پهپاد‌های ارزان قیمت ایرانی برای از بین بردن سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین استفاده می‌کند.
پیش از این، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد ایران تاکنون ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری برای جنگ در اوکراین به روسیه داده که ۲۵۰ فروند در چند روز گذشته و ۳۰۰ فروند دیگر در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.
خبرگزاری آلمانی "DPA" هم اخیرا در گزارشی ادعا کرد که روسیه درخواست خرید صد‌ها پهپاد و موشک بالستیک از ایران کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :