سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۱۳ مورخه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان «این هم اشتباهی دیگر» به قلم رضا حسینی جبلی بدین شرح است:

اخیراً زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که ممکن است ارائه خدمات به هموطنان بدحجاب با محدودیت‌هایی مواجه شود و یا نسبت به جریمه ارائه‌دهندگان خدمات به افراد بدحجاب اقدام شود. امیدوارم این شایعه هم مانند هزاران شایعه دیگر صحت نداشته باشد اما اگر این‌گونه باشد این هم اشتباهی دیگر افزون بر اشتباهات قبلی است.
به عنوان فردی که همه اعضای خانواده و حتی فامیل‌های دور و نزدیکم محجبه هستند عرض می‌کنم این روش اشتباهی بزرگ است. اگر این روش اجرایی شود قطعاً واکنش‌هایی را به دنبال خواهد داشت.
یکی از واکنش‌هایی که شاید به آن فکر نشده باشد رفتار متقابل بعضی از ارائه دهندگان خدمات است که برای آن مثال‌های فراوان وجود دارد که به بعضی اشاره می‌کنم.
تصور بفرمایید مثلاً یک خانم محجبه در مراجعه به رستوران، فروشگاه، پمپ بنزین و... با عدم ارائه خدمات و یا احیاناً برخورد نامناسب و دون شأن مواجه شود، در این صورت چه می‌توان کرد؟ و چه باید کرد؟ باز هم برخورد قهرآمیز؟
مدیران عزیز!
چند قطبی کردن جامعه و تقسیم بندی مردم به گروه‌های مختلف از جمله با حجاب و بدحجاب هزاران مشکل پدید خواهد آورد که یکی از آن آسیب رساندن به وحدت ملی است.
آن‌هایی که چنین تئوری‌هایی را پرورانده و ارائه می‌دهند اگر دشمن دانا نباشند قطعاً دوستانی نادانند. در نوشتار قبلی هم عرض کردم در این خصوص دستگاه‌های عدیده فرهنگی که از بودجه‌های کلان هم برخوردارند وظیفه دارند اقدام فرهنگی کنند اما تاکنون به‌جز هزینه دستاورد دیگری برای فرهنگ اسلامی ایرانی کشور نداشته‌اند.
بیایید برای یک‌بار هم که شده به حرف دلسوزان گوش داده و اشتباهی دیگر بر انبوه اشتباهات گذشته نیفزایید.
 اگر چه می‌دانم از کنار این نوشته هم مانند نوشته‌های سایر دلسوزان به راحتی عبور کرده و اعتنایی نمی‌کنید اما ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم شما خود دانید.

  • نویسنده :
  • منبع :