19 دی: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به کسانی که از اسم مجعول خلیج عربی در کشورهای عربی استفاده می کنند، می‌خواهم تاریخ را مطالعه کنند؛ خلیج فارس تا ابد خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود.
در ادامه نشست علنی امروز -یکشنبه ۱۸ دی ماه- مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی ضمن محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی گفت: منطق این آقایان آن است که این همان آزادی است اما مگر در آزادی، توهین رواست؟ اگر اعتقادی به آزادی دارید، چرا درباره هلوکاست، دیکتاتوری بی سابقه در جهان راه انداختید و کسی حق انتقاد ندارد؟
نماینده مردم محلات بیان داشت: اگر قائل به آزادی هستید، چرا از حضور افراد با حجاب در ادارات و دانشگاه‌ها جلوگیری می کنید؟ شما دروغ گویانی بیش نیستید.
عضو هیات رییسه مجلس در تذکر دیگری گفت: به کسانی که از اسم مجعول خلیج عربی در کشورهای عربی استفاده می کنند، می‌خواهم تاریخ را مطالعه کنند؛ خلیج فارس تا ابد خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود.
در ادامه ولی الله بیاتی در نطق میان دستور خود در مورد اظهارات اخیر برخی از مقامات عراقی در استفاده از واژه خلیج عربی،گفت: در روزهای اخیر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق و نخست وزیر این کشور در اقدامی عجیب در آستانه آغاز رقابت فوتبال منطقه ای از عبارت خلیج عربی استفاده کردند، خلیج فارس در طول تاریخ همواره به عنوان خلیج فارس بوده است و خواهد بود و همچنین ارتباط مردم ایران و عراق ریشه در تاریخ دارد و حتماً مردم عراق از این اظهارات راضی نیستند.
نماینده تفرش اظهار داشت: توصیه می‌کنم آقای صدر و نخست وزیر عراق دوران دفاع مقدس را مرور کنند. وقتی صدام جنایتکار به ایران حمله و بخشی از خاک ایران را اشغال کرد، جوانان ما با حضور در جبهه‌های نبرد اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمن بماند. توصیه می کنم مقتدی صدر و نخست وزیر عراق برای رضایتمندی مردم عراق و ایران که ید واحد هستند، عذرخواهی کنند و باعث اختلاف نباشند ؛ما اینگونه اظهارات را که مغایر با منافع دو ملت هست را محکوم می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، در آستانه آغاز بیست‌وپنجمین دور رقابت‌های فوتبال منطقه‌ای به میزبانی عراق و بین کشورهای عربی، انتشار توئیتی توسط «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر که پیش‌تر از دنیای سیاست کناره‌گیری کرده بود، خبرساز شد.او در ابتدای توئیت خود، می‌نویسد که «میهمانان عرب بزرگوار ما از کشورهای(خلیج عربی)، به شما خوشامد می‌گویم»؛ و در ادامه از هشتگ «#اهلاً_وسهلاً_بالعرب/خوشامد به عرب‌ها» استفاده می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :