19 دی: رئیس انجمن سیمان با بیان اینکه سیمان گران نشده و عرضه هم کم نیست، گفت: ما نگفتیم کارخانجات سیمان تعطیل شده اند بلکه گفتیم گاز ۵۴ شرکت قطع شده و تولید با استفاده از مازوت انجام می شود.
حمید فرمانی در گفت‌وگو با مهر در مورد وضعیت عرضه سیمان، اظهار کرد: در حال حاضر تولید انجام می‌شود و کمبودی در حوزه سیمان وجود ندارد و احیاناً شاید در برخی از مناطق عرضه کم باشد اما در مجموع عرضه‌ها مازاد بر نیاز است و اتفاقاً سیمان‌های عرضه شده در بورس هم گاهاً به صورت کامل خریداری نمی‌شوند.
سیمان گران نشده است
رئیس انجمن سیمان به قیمت سیمان نیز اشاره کرد و افزود: قیمت سیمان تفاوتی نکرده است و ممکن است در برخی از بازارها در مناطق گرمسیری به دلیل داشتن موقعیت کاری خوب و تقاضای زیاد، قیمت کیسه‌های سیمان مقداری متفاوت از سایر مناطق باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین قیمت سیمان کیسه‌ای (۵۰ کیلوگرمی) در بورس کالا بین ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان است و در بازار آزاد تقریباً بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان مبادله می‌شود.
فرمانی در مورد اظهارات متولیان وزارت صمت در مورد کذب بودن تعطیلی کارخانجات سیمان نیز گفت: ما هرگز اعلام نکردیم که کارخانجات سیمان تعطیل هستند، به نظر می‌رسد وزارت صمت دشمن فرضی درست کرده و با آن دشمن فرضی در حال جنگ است.
وی تصریح کرد: ما اعلام کردیم که گاز ۵۴ شرکت تولیدکننده سیمان به طور کامل قطع شده و این کارخانجات با استفاده از مازوت در حال تولید هستند که موجب شده تولید اقتصادی نباشدو با هزینه‌های بیشتری سیمان تولید کنیم.
رئیس انجمن سیمان تاکید کرد: ما نگفتیم که تولید متوقف شده بلکه گفتیم گاز شرکتها قطع شده و تولید در این شرکتها با هزینه‌های بیشتری انجام می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :