19 دی: پس از اعتراض ای میلی و واتساپی مسئولان فدراسیون فوتبال به مقامات فیفا برای استفاده جیانی اینفانتینو از یک عبارت جعلی به جای نام خلیج فارس، قرار است یک نامه رسمی هم در روزهای آینده به فدراسیون جهانی فوتبال ارسال شود.
تحریف نام خلیج فارس و استفاده از یک نام جعلی در جام کشورهای عربی و استفاده جیانی اینفانتینو از واژه جعلی واکنش‌های زیادی در روزهای اخیر به همراه داشته است.
پس از این تحریف آشکار، دیروز فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای که متن آن قاطعیت مورد انتظار را نداشت، نسبت به استفاده از این واژه جعلی اعتراض کرد.
امروز هم خبر رسید که بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال قرار است در راستای پاسداشت نام خلیج همیشگی فارس، رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی که قرار است روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه برگزار شود، مزین به نام خلیج فارس شود.
علاوه بر این شنیده می‌شود که فدراسیون فوتبال به صورت ای‌میلی و واتساپی نیز به مقامات فیفا نسبت به تحریفی که صورت گرفته، اعتراض کرده و خواهان اصلاح آن شده است.
همچنین از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که نامه رسمی اعتراضی ایران به تحریف نام خلیج فارس با هماهنگی و رایزنی مسئولان فدراسیون با وزارت امورخارجه و وزارت ورزش تنظیم شده و قرار است در روزهای آینده به فیفا ارسال شود.

  • نویسنده :
  • منبع :