19 دی: استاندار سمنان از شناسایی و دستگیری یک هسته ۵ نفره از گروهک منافقین در این استان خبر داد.
سیدمحمدرضا هاشمی ۲۰ دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) قبل از اینکه این هسته موفق به اقدامی شوند موفق به شناسایی آنها شدند.
وی با بیان این گروه طی اقدام اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) به موقع شناسایی شدند افزود: این گروه به دنبال اجرای اهدافی در این استان بودند اما با تلاش نیروهای اطلاعاتی استان دستگیر شدند.
رئیس شورای تامین استان از پشتیبانی مالی از مرتبطین گروه و کانون‌های شورش به عنوان یکی از اهداف این گروه در استان سمنان نام برد و ادامه داد: ساخت سازه های مختلف انفجاری با تهیه مواد شیمیایی و اسیدی و اقدام به تست آنها در بیابان‌های سمنان از دیگر اهداف این گروه بوده است.
استاندار سمنان از تهیه سلاح‌های انفجاری به عنوان دیگر هدف این گروه در استان سمنان نام برد و گفت: این گروه این سلاح‌ها را با هدف اقدامات ایضایی در استان های همجوار سمنان و از جمله برای استفاده در فعالیت های خرابکارانه در بازارهای تهران و قم تهیه می کردند.
هاشمی از شعارنویسی به عنوان دیگر برنامه این گروه دستگیرشده در سمنان نام برد و تصریح کرد: تهیه فیلم و عکس و تصویربرداری از اعتصابات به ویژه در بازار سمنان از اهداف این گروه بوده است. آنها در پی این بودند که از فرصت پیش آمده در حوادث اخیر دست به اقدامات ایضایی بزنند اما به لطف الهی و با درایت سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.
این مسوول ارشد اجرایی گفت: این گروه که در استان سمنان سکونت داشته با سوء استفاده از فضای ایجاد شده در ماه‌های گذشته و با هدف تاثیرگذاری بر ذهن مخاطبان، اقدامات دیگری از جمله شعار نویسی و تهیه فیلم از اعتصابات بازاریان نیز داشته است.
استاندار سمنان از کشف مقادیر زیادی موادمنفجره از این تیم منافقین خبر داد و گفت: خوشبختانه قبل از اینکه این گروه بتوانند از این مواد استفاده ای کنند، این موادمنفجره کشف شد.
وی همچنین از کشف چندین دوربین و تجهیزات دیگر از این گروه خبر داد و اضافه کرد: این تیم پنج نفره وابسته به سازمان منافقین در استان سمنان با اشراف اطلاعاتی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه این گروه که از سوی سازمان تروریستی منافقین به سرکردگی مریم رجوی حمایت مالی می شده،ادامه داد: این افراد در ماه‌های اخیر تعداد زیادی سازه انفجاری تهیه کرده و قصد برهم زدن امنیت نقاط مختلف استان سمنان با انجام اقدامات تروریستی و انفجاری در اماکن پر جمعیت را داشتند که خوشبختانه قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.
استاندار سمنان از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مسوول، اطلاع رسانی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :