نمایندگان مجلس به درستی دریافته‌اند که مشکلات معیشتی فزاینده در جامعه و گرانی‌های افسارگسیخته و کاهش قدرت خرید دهک‌های میانی و محروم به گونه‌ای است که زیر چرخ مشکلات معیشتی دارند له می‌شوند.
سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۱۷ مورخه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان «داد برخی نمایندگان هم درآمده است» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

این روزها لحن اهالی بهارستان، بیشتر رنگ و بوی انتقادی به سیاست‌های اقتصادی دولت گرفته است. نشانه‌های این تغییرات را این روزها در اخبار رسانه‌ها به عینه می‌توان مشاهده کرد، زمانی که بسیاری از نمایندگان نسبت به گرانی‌های افسارگسیخته، عدم اجرای تعهدات و ناتوانی در مهار تورم معترضند. نمایندگان مجلس به درستی دریافته‌اند که مشکلات معیشتی فزاینده در جامعه و گرانی‌های افسارگسیخته و کاهش قدرت خرید دهک‌های میانی و محروم به گونه‌ای است که زیر چرخ مشکلات معیشتی دارند له می‌شوند.
سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح دارد: آقای رئیس‌جمهور؛ نگذارید سفره مردم کوچک شود و ثروت دلالان بادکنکی بزرگ شود. آقای رئیس جمهور تیم اقتصادی دولت نیازمند تغییر جدی است شما با مردم عهد و پیمان بسته‌اید نگذارید برای چند مدیر ناکارآمد و ناتوان مردم زیر چرخ اقتصاد مشکلات معیشتی له شوند.
محمد صفائی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: دولت باید به استقبال شنیدن اعتراضات برود، این یعنی دولت گوش شنیدن ناملایمات اجتماعی را دارد، مع الاسف در دولت سیزدهم نه تنها رویکردی عدالت محور را مشاهده نمی‌کنیم، بلکه بسیاری از ساز وکارهای برنامه‌ریزی شده موجود را هم زیر پا می‌گذاریم
جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و در جریان بررسی گرانی‌های اخیر، ضمن بیان اینکه «این روزها به حوزه‌های انتخابیه خود که می‌رویم، چیزی جز بد و بیراه و آه و نفرین از مردم نمی‌شنویم»، با اشاره به وضع موجود کشور، اظهار داشته که «دولت در اداره امور مانده است».
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت خطاب به رئیس جمهور هم گفت: برخی از گزارش‌هایی که وزرا و روسای سازمان‌ها به شما می‌دهند دقیق نبوده و با وضعیت جامعه تطابق ندارد.
علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز نیز در تذکری شفاهی در همین راستا با بیان اینکه اقتصاد نابسامان و فشار بر روی مردم رو به افزایش است، گفت: عده‌ای به رئیس جمهور گزارش غلط می‌دهند، آقای رئیس جمهور؛ شما صحبت از عدالت می‌کنید و عدالت یعنی افزایش رضایتمندی مردم، لذا انتظار می‌رود به مشکلات مردم رسیدگی شود.

  • نویسنده :
  • منبع :