19 دی: جنبش حماس تصمیم حکومت امارات برای گنجاندن مقوله موسوم به «هولوکاست» در برنامه‌های درسی مدارس این کشور را محکوم کرد.
به گزارش شبکه فلسطین الیوم، حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس طی سخنانی در واکنش به این اقدام تاکید کرد: ما اعلامیه سفارت امارات در واشنگتن مبنی بر اینکه این کشور مطالبی در مورد "هولوکاست" را در برنامه‌های آموزشی خود گنجانده است، محکوم می کنیم.
وی گفت: این اقدام را حمایت از روایت صهیونیستی و نوعی عادی سازی فرهنگی می‌دانیم.
این اظهارات پس از آن بیان شد که حکومت امارات تصمیم به گنجاندن مقوله موسوم به «هولوکاست» در برنامه‌های درسی مدارس این کشور گرفت.
روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت که حکام امارات در پی توافق سازش موسوم به "ابراهیم" در ۲۰۲۰ میلادی که منجر به عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل آویو شد برنامه‌های بزرگی برای مقابله با فرهنگ منطقه‌ای انکار هولوکاست اتخاذ کرده اند.
این رسانه رژیم اسرائیل افزود که به دلیل غیبت کامل از مطالب آموزشی برای کودکان در امارات که "اسرائیل" را از نقشه‌ها و کره جهان حذف می‌کند، اکنون قرار است مقوله هولوکاست به طور کامل در برنامه درسی مدارس امارات گنجانده شود.
به نوشته این روزنامه صهیونیست، سال گذشته تنها چند ماه پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو با میانجیگری آمریکا، اولین نمایشگاه موسوم به "یادبود هولوکاست" در منطقه در "دبی" افتتاح شد.
روزنامه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" افزود که از آن زمان هفت نفر از کسانی که این روزنامه آنها را "بازماندگان هولوکاست" خواند، در امارات حاضر شدند. این افراد درباره آنچه روزنامه صهیونیستی "اسرائیل تایمز" آن را "وحشت نسل کشی نازی ها" دانست، صحبت کردند.
امارات بعد از خیانت به آرمان‌های ملت فلسطین و سازش با رژیم صهیونیستی، درهای خود را به روی صهیونیست ها به طور گسترده باز کرده است و عملا با حضور شرکت های مختلف رژیم صهیونیستی و خریدهای تسلیحاتی و حضور امنیتی و نظامی صهیونیست ها به مستعمره آنها تبدیل شده است؛ امری که کاشناسان سیاسی درباره پیامدهای ناگوار آن بر صلح و ثبات منطقه هشدار می دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :