19 دی: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با انتقاد از تورم حاکم بر جامعه گفت: سوداگری در بازار خودرو موقعیت انحصاری برخی از خودرو سازان و دلالان زالو صفت و عدم اتخاذ سیاست‌های درست از جمله ورود خودرو به بازار بورس موجب افزایش قیمت خودرو گردیده است؛ دیگر مماشات با مافیای خودرو جایی ندارد.
فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود به ملت شریف ایران و تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: تورم امروز در جامعه زندگی مردم را پر از رنج و مرارت کرده است؛ به جرات می توان گفت کالاهایی همچون گوشت قرمز و ماهی به سختی در سبد معیشت خانوارهای متوسط قرار می‌گیرد؛ لذا ستادهای تنظیم بازارملی و استانی باید با تدابیر عاجل و جهادی برای نجات معیشتی مردم اقدام کنند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سودا گری در بازار خودرو موقعیت انحصاری برخی از خودرو سازان و دلالان زالو صفت و عدم اتخاذ سیاست‌های درست از جمله ورود خودرو به بازار بورس موجب افزایش قیمت خودرو گردیده است؛ دیگر مماشات با مافیای خودرو جایی ندارد.
محمدبیگی گفت: دولت باید از تجربیات قبلی مسکن مهر برای برون رفت از انصراف متقاضیان نهضت ملی مسکن از طریق بانکهای عامل اقدام نماید تا آرزوی خانه دار شدن طیف وسیعی از مردم مظلوم و طبقات محروم وزنان سرپرست خانوار مانند داغی بر دل نماند.
این نماینده مجلس خطاب به دولت سیزدهم تاکید کرد:اجرای مربوط به مسکن سه فرزندی و تامین خوابگاه متاهلی در قانون جوانی جمعیت و کمک ویژه مجلس به دولت برای اهتمام این مهم موضوعی جدی است و باید مورد توجه دولت قرار بگیرد. در زمینه بازار ارز مقابله با دشمنان خارجی و داخلی و مقابله با اخلال گران و سلاطین ارزی از وظایف مسلم تیم اقتصادی دولت است و هیچ بهانه ای از دولت پذیرفتنی نیست.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرخوردگی جوانان و کارآفرینان از وضعیت نامناسب ارز موجب ریزش سرمایه اجتماعی مردم می‌شود.رییس جمهور محترم بفرمایید مرد رویین تن اقتصادی کشور کیست که به یاری مردم بشتابد؛ از اقدامات ارزنده شما در دولت سیزدهم از جمله حوزه اقتصادی و کاهش کسری بودجه وحوزه مالی و تامین اب شرب و کشاورزی و بهینه سازی راه‌های مواصلاتی راه‌های شهری و روستایی کنترل کرونا و واکسیناسیون عمومی و افتتاح صندوق بیماران خاص و ارتقاء سلامت الکترونیک و ارتقاء بیمه شدن ۶ میلیون نفر بدون بیمه و زمینه اجرای پزشک خانواده و ارجاع، مبارزه با فساد دارو و نان و ارد تشکر میکنیم.
 نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور در ادامه افزود: در این میان مشکلات بسیاری در دولت وجود دارد،از جمله برخی انتصابات بدون ضابطه و تغییر مکرر مسئولان استانی بر اساس کدام منطق صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: برادران و خواهران دولت، یک سال و نیم وقت کمی برای تدوین برنامه هفتم نبود که امروز با پیغام‌های مکرر مجلس را در فشار پذیرفتن تکه پاره های وصله شده از برنامه و بودجه به فسیل تبدیل می نمایید،آیا دیواری کوتاه‌تر از خانه ملت نبود که آوار بی برنامگی و ضعف استفاده از نیروهای پخته و کارآمد تاخیر در تدوین برنامه هفتم توسط دولتی که همواره خود را در مجلس ملزم به همکاری ،همراهی و همدلی با آن نموده ایم و تا توانسته ایم مراعات آنهارا کرده ایم،امروز ما را در مقابل مردم عزیز مان قرار داده اند و حالا پاسخگوی مطالبات بحق این مردم بصیر و آگاه و همواره در صحنه هستیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: این را باید عرض کنم که نیاز امید افزایی و امید آفرینی توسط اقدامات دولت در جامعه وجود دارد و اما این روزها فضای عطر آگین کشور به دو مناسبت پربرکت بر ایمان بسیار نیکوست،اولین مناسبت دیدار با رهبر عزیزتر از جانم و دومی میلاد حضرت زهرا و روز زن.
وی یادآور شد: ابراز خرسندی و خوشایندی و مفید بودن جلسه با خواهران از سوی ولی امر مسلمین جهان، موجی از امید فزاینده را در دلهای ما زنان و دختران این سرزمین زنده ساخت، بطوری که شوق دیدار آنروز بنده و سایر فعالان و دلسوزان حوزه زن و خانواده را مسرور از آن جلسه زنانه محض که مشمول مفاهیم برجسته و عالی بود و به قول حضرتشان نیازمند تامل، فکر، پیگیری و همت همه مسئولان و نخبگان است را برآن داشت تا اقدامات عملی بر ای تشخیص دقیق نظام مسائل زنان ،برای تدوین برنامه و راهبردهای عملیاتی نمودن گام دوم و بیانات معظم له در عرصه ارتقاءوضعیت زنان ،بازیابی هویت ارزیابی زنان ،مشارکت زنان در عرصه های تصمیم ساز و تصمیم گیر و تربیت نسلی سالم برای ایجاد جامعه ای سالم و الگو بیش از پیش بکوشیم و طرح‌هایی نو را دراندازیم.

  • نویسنده :
  • منبع :