19 دی: وزیر برق عراق گفت: دولتش اقداماتی را برای تضمین ثبات انرژی (گاز تزریقی از ایران به نیروگاه های تولید برق عراق) آغاز کرده و تلاش می کند توافقنامه ای را با ایران در این زمینه به امضا برساند.
«زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق همزمان با سفر السودانی برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با آلمانی ها به خصوص شرکت زیمنس، گفت که دولتش اقداماتی را برای تضمین ثبات انرژی (گاز تزریقی از ایران به نیروگاه های تولید برق عراق) آغاز کرده و تلاش می کند توافقنامه ای را با ایران در این زمینه به امضا برساند.
فاضل تصریح کرد: بعضی نیروگاه های عراق بر میزان گاز وارداتی از ایران با میانگین تولید برق (۶۰۰۰-۷۰۰۰) مگاواتی تکیه دارند و عراق در فصل زمستان از کمبود گاز ایران متاثر می شود؛ بنابراین دچار نوسان در تامین برق می شود.
وزیر برق عراق اضافه کرد: طرف عراقی تمام مبالغ ویژه واردات گاز ایران را پرداخته است.
وی همچنین از سفر خود به ایران برای دیدار با مقام های ذیربط جمهوری اسلامی ایران و امضای توافقنامه‌ای گفت که میزان گاز عرضه‌شده به عراق را با مقادیر ثابت تضمین می‌کند تا از نوسانات در انرژی تولید شده برای تابستان آینده، جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: نیروگاه هایی مهم در بغداد داریم که میزان تولید آنها به ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات می رسد و کاملاً به گاز وابسته است.
مقام عراقی افزود: عراق به دنبال امضای توافقنامه شفافی است که حقوق دو طرف را تضمین کند و ثباتی را در جریان مقادیر گاز و تامین برق، ایجاد کند.

  • نویسنده :
  • منبع :