19 دی: مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در بندر ماهشهر با دستور به موقع برای انتقال به بیمارستانی در تهران، ‌مانع قطع پای یک کارگر شد.
اوایل هفته جاری یکی از کارگران شرکت پتروشیمی مارون در بندر ماهشهر دچار سانحه‌ای می‌شود و از نواحی مهره کمر، پا و عروق آسیب می بیند.
این کارگر بلافاصله به بیمارستانی در شهر ماهشهر منتقل می شود اما به دلیل کافی نبودن امکانات این بیمارستان، کارگر آسیب دیده به بیمارستان گلستان اهواز و سپس به بیمارستان آپادانا در همین شهر منتقل می شود که پزشکان حاضر در این بیمارستان برای کنترل هرچه سریع تر خون ریزی تصمیم به قطع پای این کارگر می گیرند.
در این میان «امیر امرایی» مدیرعامل پتروشیمی مارون از این حادثه خبردار می شود و برای انجام این عمل جراحی با پزشکان بیمارستان های پایتخت مشورت می کند و متوجه می شود در صورت انتقال سریع بیمار به بیمارستانی مجهز در تهران می تواند از قطع پا جلوگیری کند.
امرایی با اجاره یک هواپیمای اختصاصی با حضور یک تیم پزشکی متخصص کارگر آسیب دیده را به پایتخت اعزام و پس از هماهنگی با فرودگاه، بیمار را بدون فوت وقت به بیمارستان گاندی تهران منتقل می کند تا بلافاصله تحت عمل جراحی قرار بگیرد و آینده یک کارگر را نجات دهد.
طی روزهای گذشته کارگر آسیب دیده، تحت مراقبت های پزشکی لازم از جمله عمل جراحی و رسیدگی‌های لازم برای آسیب های عروقی و شکستی های استخوان قرار گرفته است و این روند برای هفته آینده نیز ادامه دارد.
تمام هزینه های لازم برای نقل و انتقال و درمان به دستور مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون توسط شرکت پرداخت شده است، در صورتی که این کارگر از نیروهای پیمانکاری بوده و مسئولیتی متوجه مدیریت نبوده است.
امیر امرایی با مسئولیت پذیری از آسیبی که زندگی یک کارگر را رو به نابودی می کشاند، نجات دهد و این اقدام انسانیت یک مدیر دلسوز را نشان می دهد زیرا در صورت تعلل و بی توجهی، قطع پای کارگر شغل و درآمدش را از بین می برد، در حالی که حتی بیمه ای برای دریافت خدمات و حقوق از کارافتادگی نداشت.
این مسئولیت پذیری می تواند سرلوحه خوبی برای مدیران کشور باشد تا دلسوزانه از منابع انسانی خود حمایت کنند و آنها را زیر پوشش خدمات شرکت قرار دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :