19 دی: رسانه‌ای شدن بودجه پیشنهادی برای صداوسیما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ واکنش‌های متفاوتی در پی داشت و همین موضوع روابط عمومی این سازمان را هم مجبور به واکنش کرد.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ بودجه سازمان صداوسیما برای سال آینده بیش از هفت هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان بسته شده، رقمی که با توجه به بودجه امسال صداوسیما بیش از ۴۲ درصد افزایش داشته است. رسانه‌ای شدن بودجه پیشنهادی برای این سازمان در لایحه بودجه واکنش‌های متفاوتی در پی داشت و همین موضوع روابط عمومی صداوسیما را هم مجبور به واکنش کرد.
به گزارش جماران، روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به واکنش‌ها به بودجه این سازمان اعلام کرد: «مطابق قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است حداقل هفت دهم درصد از بودجه عمومی‌ کشور را به عنوان بودجه صداو سیما در نظر بگیرد، رقمی‌ که اساساً در مقایسه با سایر بخش‌های کشور و سطح تأثیرگذاری آنها و نیز شبکه‌های رقیب بسیار ناکافی است. با این حال همین مبلغ نیز عملاً هیچ‌گاه محقق نشده است.
در سال ۱۴۰۲ بودجه عمومی دولت ۲۱۶۴ همت است و با یک محاسبه ساده مشخص می‌شود باید حداقل ۱۵ همت به عنوان بودجه صداوسیما در بودجه امسال تخصیص داده شود. امسال با انتقال اعتبار مصوب صداوسیما در تبصره ۱۴ به ردیف اصلی عملاً این ردیف نسبت به سال ۱۴۰۱ تنها حدود ۱۵ درصد رشد داشته و این نسبت حتی کمتر از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه پیشنهادی است.»
روابط عمومی صداوسیما در ادامه نوشت: «بنابراین و با توجه به فاصله تقریباً ۴ برابری نرخ های تولید در بخش خصوصی و نمایش خانگی با نرخ‌های صداوسیما و عدم رشد مناسب بودجه تولید سازمان در سال‌های متوالی و نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۲ عملا آنتن صداوسیما با افت جدّی کمیت و کیفیت مواجه خواهد شد و پاسخگوی نیاز برحق مخاطبان و تولید و پخش آثار فاخر نمایشی و غیرنمایشی برای عموم مخاطبان نخواهد بود. از سوی دیگر بودجه جداگانه‌ای نیز برای دو مجموعه تاریخی الف ویژه فاخر و در دست ساخت حضرت موسی(ع) و حضرت سلمان درنظر گرفته نشده است لذا انتظار می‌رود روند تولید این دو مجموعه نیز متوقف یا به شدت کند شود.»
این روابط عمومی با اشاره به اینکه «دلیل جیغ‌های بنفش رسانه‌های معاند و دروغ‌گو در خصوص بودجه رسانه ملی معلوم است» نوشت: «صداوسیمای قوی و پرمخاطب باطل‌السحر نقشه‌های شوم دشمنان ایران اسلامی است پس دستور کار روشن است: "حمله به بودجه صداو سیما با هدف هزینه‌زایی برای وکلای ملت در تقویت رسانه ملی" در این مقابله اما هم‌نوایی برخی رسانه‌های داخلی موجب تعجب است.
انتظار رهبر معظم انقلاب از دولت و مجلس در تقویت رسانه ملی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم به روشنی بیان شده است. امیدواریم با تصمیم قاطع مجلس انقلابی و همراهی دولت مردمی پاسخ محکمی به طراحی رسانه‌ای دشمنان قسم خورده ملت ایران داده شود و شرایط جهت تحقق تحول کمی و کیفی در تولید آثار هنرمندانه و جریان‌ساز هویت محور و عدالت گستر مهیا گردد.»

  • نویسنده :
  • منبع :