19 دی: سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل بار دیگر با نمایش ژست حقوق بشری واشنگتن در قبال برخی کشورهای جهان، ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد.
لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره حاکمیت قانون گفت: منشور سازمان ملل با تهدید یا استفاده از زور مخالف است و احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی را ترویج می کند.
سفیر آمریکا افزود: با این حال، به رغم پیشرفت‌های بی‌نظیری که از زمان تأسیس سازمان ملل در جهت صلح و رفاه داشته‌ایم، امروز، برخی از دولت‌ها در تعهد خود به اصول منشور سازمان ملل متحد شکست خورده اند.
این مقام آمریکایی اضافه کرد: نمونه این شکست روسیه است.هیچ مبنای حقوقی بین المللی برای تهاجم روسیه به اوکراین وجود ندارد.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: روسیه منشور سازمان ملل را نقض می کند و نیروهای آن در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده اند.
گرینفیلد گفت: ما باید روسیه را پاسخگو کنیم. باید همه کسانی که به حاکمیت، تمامیت ارضی و حقوق بشر و آزادی های اساسی احترام نمی گذارند، پاسخگو کنیم.
این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای حقوق بشری دولت بایدن افزود: در روسیه، کره شمالی، ایران، نیکاراگوئه و سوریه، گزارش‌های هولناک در خصوص بازداشت، شکنجه یا قتل ناعادلانه مخالفان سیاسی، فعالان، مدافعان حقوق بشر یا روزنامه‌نگاران توسط دولت‌ها منتشر شده اند.
گرینفیلد ادعا کرد: در میانمار، بلاروس، کوبا، ایران و سودان شاهد حمله و تجاوز به معترضان مسالمت‌آمیز که خواهان حقوق اولیه‌ انسانی خود هستند، بوده‌ایم.
این مقام آمریکایی افزود: در حال حاضر، طالبان حق دسترسی به آموزش را که در اعلامیه جهانی حقوق بشر وجود دارد، تضعیف می کند. این اقدام افغانستان را به تنها کشوری در جهان تبدیل می کند که نیمی از جمعیت آن از دسترسی به آموزش بالاتر از کلاس ششم محروم هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :