19 دی: مدیر عامل راه آهن گفت: کل شبکه ریلی کشور در حالت پایدار قرار دارد و امشب هیچ مسافری در بین راه نخواهد مانند.
میعاد صالحی جمعه شب و در حاشیه بازدید از وضعیت ترمینال مسافری راه آهن مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به سرمای بی‌سابقه که مشهد و استان خراسان رضوی تجربه کرد در برخی از ایستگاه های بین راهی، همچون تربت و ابومسلم دچار مشکل شدیم.
وی با اشاره به تردد روزانه ۸۰ قطار مسافربری در مسیر مشهد گفت: یخ زدن ریل و سوزن قطار در کنار منجمد شدن گازوییل لوکوموتیو در جابجایی روزانه ۵۰ هزار مسافر ریلی شرایط سختی را بوجود آورد که موجب کندی حمل و نقل در مسیر ریلی به شهر مشهد شد و همچنین تعدادی از قطارها در مسیر متوقف شدند.
مدیرعامل راه آهن افزود: با توجه به اینکه برخی پروازها در روز گذشته کنسل شده بود،این حجم مسافر نیز به مسافران راه آهن اضافه شد.
صالحی خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات یاد شده سعی شد کمترین تعداد قطار در مسیر مشهد حذف شود. در حال حاضر در سراسر کشور و از جمله ناحیه خراسان دیگر قطاری متوقف نیست.
وی افزود: امروز در اتاق بحران تهران، کل کشور رصد شد و همه قطارها با ایمنی کامل عازم مقاصد شدند. حتی قطار هایی که با تاخیر راه افتاده بودند اکنون یا به مقصد رسیده‌اند و یا در نزدیکی مقصد هستند و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.
صالحی گفت: با تأکید معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه، قطارهای شب رو با توجه به برودت هوا، زمان حرکتشان به صبح منتقل شد و آخرین قطار از مشهد حدود ساعت ۲۲ حرکت کند و اولین حرکت ساعت ۹ روز بعد باشد تا قطاری در ایستگاه بین راهی متوقف نشود.
وی افزود: برای حرکت فردا صبح هم اطلاع رسانی شد و با تامین قطار فوق العاده، تردد مسافران برنامه ریزی شود تا با ایمنی کامل مسافران به مقاصد خود برسند. همچنین بلیط های فروش رفته و مسافران با انصراف می‌تواند ۱۰۰ درصد خسارت را دریافت کنند و قطارهایی که یا تاخیر بوده مسافران می‌توانند در روزهای آینده برای دریافت خسارت خود اقدام کنند.
استاندار خراسان رضوی نیز گفت: اولین اقدام، انتقال مسافران در راه مانده به مشهد بود و فرماندار در کنار سایر مسوولان سعی در تامین اسکان موقت کردند.
یعقوبعلی نظری افزود: شهرداری مشهد، امور مساجد و بخش‌های مردمی در کنار آستان قدس، اقامت و پذیرایی از مسافران را برعهده گرفتند. از طرفی پیگیری برگشت مسافران با اتوبوس و دو پرواز و قطارهای فوق العاده نیز انجام شد.
وی گفت: از سوی دیگر برق رسانی و گاز رسانی به منازل را هم پیگیری می‌کنیم و این در حالی است که با توجه به تجربه سرمای ۲۹ درجه زیر صفر که در استان رخ داده ما وظیفه خدمت رسانی به زائران را داریم؛ اکنون نیز با همت مسوولان کشوری و استانی سالن ایستگاه راه آهن مشهد خلوت شده و شرایط عادی است.

  • نویسنده :
  • منبع :