19 دی: وزیر امورخارجه انگلیس در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، برای دومین بار به حکم اعدام یکی از متهمان امنیتی در تهران واکنش نشان داد و خواستار توقف اعمال رای دادگاه شد.
جیمز کلورلی بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد ادعا کرد: رژیم ایران نباید شک داشته باشد که ما پرونده علیرضا اکبری را از نزدیک دنبال می‌کنیم.
وزیر امورخارجه انگلیس چهارشنبه گذشته نیز با انتشار توئیتی ادعا کرده بود: «ایران باید اعدام علیرضا اکبری، تبعه ایرانی-بریتانیایی را متوقف و فوراً او را آزاد کند»
علیرضا اکبری طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شده است. نامبرده مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. برهمین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده، این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.
در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده دوباره در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :