19 دی: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد که به منظور جلوگیری از وقوع سرقت و هرنوع سوءاستفاده احتمالی معاملات ارز باید تاجایی که امکان دارد، از طریق حواله انجام شود.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با هشدار به شهروندان درباره خرید و فروش ارز و طلا و نگهداری آن در منازل گفت: توصیه ما به عنوان پلیس این است که مردم به هیچ عنوان طلا و ارز نخرند، چرا که سرمایه‌گذاری در چنین بازارهایی اشتباه است، از نظر علم اقتصاد نیز بهتر است که سرمایه حتما در چرخه تولید باشد و این کار هم برای جامعه و هم برای اقتصاد موثر است، چرا که منجر به کاهش تورم و ایجاد کار مولد می‌شود.
وی ادامه داد:‌ ازطرف دیگر عمده افرادی که اقدام به خرید طلا و ارز می‌کنند، آن را به خانه برده و در آنجا نگهداری می‌کنند، این موضوع سبب می‌شود تا هم خود این افراد همواره نگرانی نگهداری از این اموال و اوراق گرانبها را داشته باشند و هم اینکه اگر خدای نکرده سرقتی رخ دهد، سرمایه زیادی را از دست بدهند. پس اگر هم افراد اقدام به خرید طلا و ارز کرده‌اند، بهتر است آن را در صندوق امانات بانک‌ها نگهداری کنند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره معامله ارز نیز هشدار داد و گفت:‌ متاسفانه در چند ماه گذشته پرونده‌هایی داشتیم که افراد اقدام به خرید ارز از دلال‌ها و مراکز غیرمجاز کرده و مقادیر زیادی ارز را تحویل گرفته و دقایقی بعد نیز مورد سرقت واقع شده‌اند. در مواردی حتی سارقان از همان ابتدا فرد خریدار را تحت نظر داشتند. به همین دلیل نیز تاکید پلیس این است که اولا شهروندانی که قصد انجام معاملات ارز را دارند، حتما به صرافی‌های مجاز مراجعه کرده و تا جای ممکن آن را از طریق حواله انجام دهند. حواله امکان سرقت و هر نوع سوءاستفاده را سلب می‌کند.
ولیپور گودرزی با بیان اینکه معامله از طریق حواله خطری برای مردم از بابت سرقت و... ندارد، افزود: همچنین آن دسته از افرادی هم که قصد سفر دارند و باید ارز را به شکل فیزیکی در اختیار داشته باشند، باید ارز مورد نیاز خود را از صرافی‌های داخل فرودگاه‌ها دریافت کنند.
وی همچنین از نظارت محسوس و نامحسوس پلیس در اطراف صرافی‌ها و مراکز خرید و فروش ارز خبر داد و گفت:‌ همکاران من در پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مربوط به برخورد با دلالان و سوداگران فعال هستند و اقدامات زیادی هم انجام دادند، ما هم در مجموعه پلیس آگاهی به صورت نامحسوس و محسوس نظارت‌هایی را برای برخورد با قاپ‌زن‌ها، سارقان، کیف‌قاپ‌ها و ... داریم.

  • نویسنده :
  • منبع :