19 دی: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام املاک در اختیار این نهاد که در محدوده شهرها قرار بگیرد یا به کمک استانداری ها قابلیت الحاق به محدوده شهر داشته باشد، برای ساخت مسکن و مراکز فرهنگی- ورزشی به کار گرفته می شود.
سید امیرحسین قاضی زاده  در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره آل یاسین در جمع خبرنگاران افزود: بنیاد شهید در دولت آیت الله دکتر رئیسی، تصمیم گرفت اموال و دارایی های در اختیار خود را در جهت اجرای سیاست های دولت و نزدیک سازی منافع آن به خدمت رسانی به جامعه ایثارگران مولدسازی کند.
وی یادآورشد: در همین راستا تمام املاکی که در محدوده شهرها قرار بگیرد یا به کمک استانداری ها قابلیت الحاق به محدوده شهر داشته باشد، در سه بخش ساخت مسکن، مراکز فرهنگی و ورزشی برای ارائه خدمات به ایثارگان و مردم آن محله و ایجاد مراکز خدمت درمانی و توانبخشی به کار می گیریم.
قاضی زاده به تعهد دولت به جامعه ایثارگران از نهضت ملی مسکن اشاره کرد و اظهارداشت: دولت در همین زمینه زمینه متعهد شده پنچ درصد از پروژه های مسکن خود را در اختیار ایثارگران قرار دهد؛ ضمن آنکه بنیاد شهید تمام املاک خود را که قابلیت مسکن سازی داشته باشند، با استفاده از مزایایی که در طرح ملی جهش مسکن مد نظر قرار گرفته است، زیر بار اجرای پروژه های مسکونی خواهد برد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اجرای پروژه های مشارکتی بسیار با نهادهای مختلف از جمله شهرداری ها و پیمانکاران ساختمان ساز اشاره کرد و مساله مورد تاکید این بنیاد را تلاش برای جلوگیری از معطل ماندن پروژه ها برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع آل یاسین که امروز کلنگ زنی آن انجام شد بناست ۳۰۰ واحد مسکونی به همراه یک مجتمع فرهنگی - ورزشی و مدرسه داشته باشد و در اختیار خانواده شهدا و ایثارگران استان تهران که منزلی ندارند و موفق به استفاده از خدمات مسکن نشده اند، قرار گیرد. امیدواریم این پروژه ظرف ۲۴ ماه به بهره برداری برسد.
قاضی زاده ادامه داد: بناست در سراسر کشور، سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال و املاک کوثر تمامی زمین هایی که بتواند با همکاری شهرداری کاربری های چند منظوره داشته باشد زیر بار اجرای چنین مجتمع هایی ببرد.

  • نویسنده :
  • منبع :