19 دی: استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا و ماندگاری آن تا آخر هفته، از زائران خواسته می شود سفر خود به این استان و شهر مشهد را به زمان دیگری تغییر دهند.
یعقوبعلی نظری شنبه شب و در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: در چند روز گذشته این استان سرمای بی‌سابقه ای را تجربه کرده است به گونه ای که شب گذشته دمای این شهر ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر بود.
وی ادامه داد: با توجه به اعمال محدودیت هایی در اماکن اقامتی، زائران ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوند؛ همچنین برودت هوا در جاده ها مسافران را با خطرهایی رو به رو خواهد کرد و این در حالی است که در حمل و نقل ریلی شاهد مشکلاتی برای زائران بودیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: با وجود مشکلات و افت فشار گاز از روز گذشته چند روستای تربت جام با مشکل قطعی گاز رو به رو شدند ولی از امروز با توجه به افت شدید فشار، بیش از ۹۰ هزار مشترک در هشت شهرستان دچار قطعی گاز شدند.
وی گفت: شهرهایی که در انتهای خطوط انتقال گاز از جمله در انابد، سبزوار، خواف و نیشابور هستند با این مشکل رو به رو شدند و برای مردم مشکلاتی. ایجاد کرد.
نظری افزود: از روز چهارشنبه هفته گذشته و در ستاد انرژی استان تصمیم گرفته شد به غیر از صنایع ویژه که تولیدات آن ضروری است، سایر صنایع تولیدی و خدماتی قطع شود؛همچنین ارائه خدمات و انجام کارها در دستگاههای و شرکت های دولتی و خصوصی به صورت دورکاری برنامه ریزی شد.
وی افزود: با توجه به برودت هوا و وجود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک، پیش بینی می‌شد با قطعی گاز زودتر رو به رو شویم که با همکاری مردمی در مصرف خانگی، قطعی گاز با تاخیر رخ داد و یک میلیون متر مکعب صرفه‌جویی گاز انجام شد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون نصف مشترکینی که گاز آنها قطع شده بود اکنون در مدار اتصال گاز قرار گرفتند و از این نعمت برخوردار هستند؛ تقاضا می‌شود مردم ضمن رعایت صرفه جویی اگر با قطعی گاز رو به رو شدند به شرکت گاز استان اطلاع دهند تا اگر مشکل فنی بود با سرعت برطرف شود.
خراسان رضوی از دوشنبه هفته گذشته تحت تاثیر سامانه سرد شمالی قرار گرفته است و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی خراسان رضوی، این میزان برودت هوا در ۱۵ سال اخیر در استان بی سابقه بوده است، از این رو با توجه به روند افزایش مصرف گاز در استان، برخی از این مناطق با افت فشار گاز و قطعی موقت رو به رو شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :