19 دی: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محدودیت‌های دسترسی به اینترنت باید موقتی باشند و حتماً هرچه زودتر به نفع مردم مدیریت و برطرف شوند تا مردم آسیبی نبینند.
حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینترنت بین‌المللی در کشور با تاکید بر اینکه برای هر موضوعی محدودیت‌هایی که در عرصه‌های اجتماعی ایجاد شود برای زمانی خاص است و نباید طولانی مدت باشد، گفت: حتی در کشورهایی که به لحاظ داخلی با مشکلات امنیتی شدیدی مواجهند و کار به اعلام حکومت نظامی می‌رسد، این حکومت نظامی نیز محدود به پروسه زمانی خاص است.
وی اظهار کرد: الان به جهت  برخی مشکلاتی که در کشور با فشار خارجی‌ها ایجاد شده است، محدودیت‌هایی در ارتباط با اینترنت اعمال شده است؛ طبیعتاً این محدودیت‌ها باید موقتی باشند و حتماً هرچه زودتر به نفع مردم مدیریت و برطرف شوند تا مردم آسیبی نبینند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره خسارات وارده ناشی از اعمال محدودیت دسترسی به اینترنت به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت و همچنین برخی کاربران اظهار کرد: دولت باید به نحو مقتضی زیان‌هایی که اپراتورها و همچنین کسانی که به گونه‌ای در فعالیت‌های خود متحمل شدند، جبران کند.
فیروزی در پاسخ به این پرسش که محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینترنت بین‌المللی در چه شرایطی برداشته می‌شود؟ تاکید کرد: اگر فضای کشور آرام باشد و مجموعه‌های امنیتی تأیید کنند که مشکلی پیش نخواهد آمد، حتماً در جاهایی که به نفع مردم است دولت باید محدودیت‌ها را برطرف کند. بهه نظر می‌آید که امروز کشور شرایط خوبی دارد اما در نهایت نظر مجموعه‌های امنیتی باید در این زمینه اظهار نظر تخصصی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :