19 دی: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان گفت: با توجه به موج سرما در کشور و نیاز مبرم در نیروگاه‌ها و دیگر مبادی مصرف، ارسال مواد نفتی از بندرعباس شبانه‌روزی شده و به طور میانگین در ۲ شیفت کاری، یکهزار و ۴۰۰ تانکر مواد نفتی از انبار شهیدرجایی بارگیری و به سراسر ایران اعزام می‌شود.
احمد سالاری‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند بارگیری در ۲ نوبتِ کاری ۱۲ ساعتی به صورت پیوسته و بدون تعطیلی انجام می‌شود و با این تغییر، ارسال مواد نفتی از ابتدای دی‌ماه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۵ درصد افزایش یافت.
وی اضافه کرد: روز ۲۱ دی‌ماه رکورد بارگیری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان شکسته شد و یکهزار و ۶۶۰ نفتکش، حدود ۵۳ میلیون لیتر بنزین، سوخت جت، گازوییلِ یورو، نفت سفید، گازوییل و مازوت را از بندرعباس به ۲۵ نیروگاه و ۲۱ انبار تدارکاتی و سرشاخه‌های توزیع در تمامی نقاط ایران حمل کردند.
سالاری فر تصریح کرد: این روند بدون توقف و با تمامی توان تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.
به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان هم اکنون ۱۲۴ بازو یا سکوی بارگیری در انبار شهید رجایی فعال است و رانندگان نفتکش ها در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی محموله های سوختی را با رعایت کامل الزامات ایمنی و زیست محیطی تحویل گرفته و حرکت می کنند.
سالاری فر اضافه کرد: انبار شهید رجایی با ۵۸ مخزن و ظرفیت ذخیره سازی یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ها، هیچ محدودیتی در ارسال سوخت به مقاصد مختلف ندارد و محموله های نفتی به شهرهای مختلف از جمله قم، گرگان، بجنورد، تربت حیدریه، بیرجند، سبزوار، یزد، کرمان، جیرفت، کهنوج، زاهدان، چابهار، بوشهر، شیراز، یزد، تبریز و دیگر شهرها بارگیری می شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان تاکید کرد: همه کارکنان این شرکت و به ویژه افراد حاضر در انبار شهیدرجایی بندرعباس و رانندگان نفتکش ها ضمن درک شرایط کشور، با هدف گرمابخشی به خانه های مردم و فعال ماندن نیروگاه‌ها و دیگر مراکز صنعتی و تولیدی، با روی گشاده و روحیه ایثارگری به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند و انتظار می رود مردم و مصرف کنندگان سوخت در بخش های مختلف نیز با صرفه جویی و مصرف بهینه، همچون همیشه در این زمینه همراهی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :