19 دی: بازار ارز دیروز کمترین نوسان را داشت؛ به طوری که معامله‌گران عنوان می‌کردند سرمای شدید هوا و روز برفی، خریداران دلار در بازار را خانه‌نشین کرد.
در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار ۴۰ هزار و ۱۳۹ تومان است که نسبت به روز قبل، ۱۲۶ تومان کاهش نشان می‌دهد. در روز شنبه هر دلار آمریکا در بازار ۴۰ هزار و ۲۶۵ تومان قیمت داشت.
با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول یک هفته گذشته هر دلار آمریکا ۹۸ تومان گران شده است.
روند دیروز بازار به گونه‌ای بود که انگار کاهش شدید دمای هوا، بر روی نرخ ارز اثر گذاشته و به نوعی یخ‌زدگی قیمت‌ها در بازار مشاهده می‌شد.
فعالان بازار در حال حاضر از رکود در خرید و فروش دلار در بازار سخن می‌گویند و به نوعی خرید و فروش دلار در بازار افت پیدا کرده است.
در این میان، یک خبر جدید دیروز در بازار ارز پیچید کرد به نظر می‌رسد روی آینده بازار اثر خواهد گذاشت. محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی دیروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه نوبت عصر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۱۴۰۲ اعلام کرد: در این جلسه گزارشی از سیاست‌های ارزی و پولی سال آینده ارائه کردم؛ البته ریاست کمیسیون تلفیق هم درخواست داشتند که ما یک برآورد هم از اثرات بودجه بر تورم سال آینده داشته باشیم که ان‌شاء‌الله این گزارش در جلسه آینده به کمیسیون ارائه خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: سیاست‌های ارزی همان‌طور که قبلا هم اعلام کردیم در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی است و ان‌شاء‌الله ما امسال این موارد را در بودجه منظور می‌کنیم تا در سال آینده این سیاست‌ها دنبال شود.
فرزین متذکر شد: همان‌طور که قبلا هم بیان شده در سامانه نیما میانگین نرخ ارز ۲۸۵۰۰تومان را مبنای خرید و فروش ارز گذاشته‌ایم، همین‌طور در نیمه اول بهمن‌ماه بازار مبادله ارز و طلا را هم افتتاح می‌کنیم تا در این بازار بقیه نیازهای خدماتی-ارزی مردم تامین شود.
به گفته او، ان‌شاء‌الله به سمتی حرکت می‌کنیم که تمام نیازهای ارزی رسمی و بانکی در بازار مبادله و سامانه نیما تامین شود.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرآنلاین