19 دی: وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سفیر نیکاراگوئه از آمادگی ایران برای راه‌اندازی ورزش‌های چوگان و زورخانه‌ای در این کشور خبر داد.
اساک لنین براوو سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران امروز (دوشنبه) با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد.
براوو با اشاره به سفر قریب‌الوقوع ۶ وزیر زن نیکاراگوئه به ایران برای دیدار با وزرای ایرانی از سجادی نیز دعوت کرد تا با وزرای مرتبط دیدار داشته باشد. وی با تاکید بر اهمیت این دیدارها برای مسئولان رده‌ بالای نیکاراگوئه گفت: یک چهارم کابینه دولت نیکاراگوئه به کشور ایران سفر می‌کنند. دعوت‌نامه برای معاون رییس‌جمهور نیکاراگوئه ارسال شده ولی به خاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکا او نمی‌تواند به ایران سفر کند ولی ۶ وزیر به ایران سفر می‌کنند. در این سفر فرصت بسیار مهمی را پیدا می‌کنیم که با وزرای جمهوری اسلامی نیز دیدار داشته باشیم. از دولت جمهوری اسلامی به ویژه از وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان ممنونم که زمینه این دیدار را فراهم کردند.
سفیر نیکاراگوئه با اشاره به روابط خوب دو کشور افزود: انقلاب‌های دو کشور ایران و نیکاراگوئه طی یک سال به ثمر رسید و ما این دو انقلاب را خواهر متحد می‌دانیم و همیشه این دو کشور روابط بسیار خوبی داشته‌اند. از زمانی که آیت‌الله رییسی، رییس‌جمهور ایران شد متوجه شدیم که می‌توان روابط را با ایران بیشتر کرد. روسای جهور دو کشور اعتقاد دارند که فقط ارتباط نباید برپایه سیاسی باشد و در حوزه‌های دیگر نیز این تعامل باید ایجاد شود.
وی افزود: مردم نیکاراگوئه بازی‌های ایران در جام جهانی را پیگیری می‌کردند و دوست داشتند تیم ملی ایران از گروه خود صعود کند. اگر در آینده نزدیک فرصت فراهم باشد استقبال می‌کنیم که تیم ملی فوتبال ایران یک بازی دوستانه با نیکاراگوئه در کشورمان داشته باشد.
وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه خاطرنشان کرد: خیلی خوب و جالب است که نفوذ ایران در تاریخ بسیار تاثیرگذار بوده است و در بسیاری از حوزه‌ها کشور ایران در تاریخ پیش‌رو بوده است.
سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار اظهار داشت: به کشور نیکاراگوئه علاقه زیادی داریم و این‌که بتوانیم تعاملات خوبی در حوزه ورزش با این کشور داشته باشیم و امیداریم که تعاملات دو کشور بیشتر از قبل برقرار شود. پیشاپیش به ۶ وزیر کشور نیکاراگوئه که قرار است به زودی به ایران سفر کنند خوش‌آمد می‌گویم. با کمال میل آماده میزبانی و دیدارهای احتمالی هستیم.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: ما در ایران اماکن ورزشی خوبی مثل ما سایت تیراندازی، سالن کشتی، اسکی رو یخ و پیست سوارکاری را داریم که در صورت تمایل می‌توانیم برنامه‌ای بگذاریم که دوستان از این سالن ها بازدید داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از مفاد تفاهم‌نامه ما با کشور نیکاراگوئه در حوزه ورزش می‌تواند این موضوع باشد که بتوانیم ورزش چوگان و ورزش زورخانه‌ای را در این کشور راه‌اندازی کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :