19 دی: با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا تمامی دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 دیماه غیر حضوری شد.
در پایان جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا که بعد از ظهر امروز با حضور اعضا تشکیل شد نهایتا مقرر شد تمامی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش استان تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به جز در دو شهرستان‌ دماوند و فیروزکوه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 دی‌ماه به صورت غیر حضوری فعالیت کنند. همچنین کودکستان‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل خواهند بود.
تصمیم گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عهده روسای دانشگاه‌ها خواهد بود.
طرح زوج و فرد در دو روز آینده از در منزل اجرا خواهد شد و فروش روزانه طرح ترافیک نیز توسط شهرداری تهران متوقف خواهد بود. بر این اساس پلیس راهور تهران بزرگ موظف شدند تا از تردد شبانه کامیون‌ها به استثناء کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی در سطح شهر تهران طی دو روز آینده جلوگیری خواهند کرد.
فعالیت‌های ورزشی در محیط باز و سربسته برای فردا و پس فردا نیز ممنوع است و اداره کل ورزش و جوانان ملزم بر نظارت بر این موضوع است.
این کارگروه از شهروندان خواست که از ترددهای غیرضرور خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک مناسب N95 استفاده کنند. همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش آموز موافقت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :