19 دی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان، از جایگاه دوم استان از لحاظ شیوع سوءمصرف مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: مبارزه با پدیده مواد مخدر باید اجتماعی شود.
مهدی طالبی روز سه‌شنبه ۲۷ دی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: استان گلستان از جهت شیوع مصرف مواد مخدر جزو استان‌های مطرح کشور است و رتبه دوم شیوع سوء‌مصرف مواد مخدر را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه تغییر شرایط فعلی استان گلستان در حوزه مواد مخدر نیاز به عزم همگانی و همدلی و انسجام مضاعف دارد، افزود: مواد مخدر یک پدیده پویا، سیستماتیک، چندوجهی و هدفمند است و استکبار برای ضربه به نظام‌های اجتماعی از آن به‌عنوان یک ابزار استفاده می‌کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه در همسایگی کشور جمهوری اسلامی ایران، کانون تولید مواد مخدر وجود دارد که حدود ۹۰ درصد مواد مخدر دنیا را تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: به مواد مخدر باید به عنوان یک پدیده اجتماعی نگاه کرد و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیز باید در دستور کار همه قرار گیرد.
طالبی تاکید کرد: همانطور که با شیوع ویروس منحوس کرونا جامعه نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل این ویروس منحوس حساس شده بود در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز باید چنین مسئله‌ای مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کسی که به مصرف مواد مخدر روی می‌آورد در همان اولین مرحله از مصرف دچار مرگ اجتماعی شده و منزلت اجتماعی خود را از دست می‌دهد، ابراز داشت: مرگ اقتصادی از دیگر آسیب‌های مواد مخدر است و فرد معتاد پولی که باید صرف رفاه، معیشت و رشد و  تعالی خانوار شود را صرف خرید مواد می‌کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان، مرگ امنیتی را از دیگر آسیب‌های ناشی از مواد مخدر برشمرد و یادآور شد: فرد معتاد همیشه احساس ناامنی می‌کند و با گرفتاری در دام اعتیاد به مرگ اعتقادی، سیاسی و از دست دادن وجهه اجتماعی دچار می‌شود.
طالبی با بیان اینکه سوءمصرف مواد مخدر توهم و توحش به همراه دارد، تاکید کرد: تمام گروه‌های اجتماعی، مردم و آحاد مختلف جامعه باید به حوزه مواد مخدر ورود کنند و واکسن مقابله با این پدیده را تزریق کنند، بهترین روش مبارزه با این پدیده اجتماعی مصون‌سازی افراد در مبارزه با مواد مخدر است.
وی به تبلیغات فریبنده در خصوص مواد مخدر مانند گُل، شیشه و کراک اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر در تبلیغات از ماده مخدر گُل به عنوان یک ماده گیاهی یاد می‌شود حال آنکه گُل تاثیر مستقیم بر پایه‌های مغزی دارد و این مسائل نشان می‌دهد دستگاه‌های مرتبط و رسانه‌ها باید به حوزه مواد مخدر ورود کنند و در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان گام بردارند.

  • نویسنده :
  • منبع :