19 دی: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: چهار خانه در شهرستان آغاجاری به دلیل بارش باران و آبگرفتگی دچار ریزش شده که خانواده‌های ساکن در این خانه‌ها در محل امن اسکان یافتند.
امیر عباس نجفی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پی بارش شدید باران از ۲ روز گذشته در اغلب مناطق خوزستان و وقوع آبگرفتگی، امدادرسانی در استان آغاز شده است.
وی گفت: ۸۳ خانوار در مناطق هادی خانی، آب باران، نمره ۱۷ و کوی تانکی شهرستان آغاجاری مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز امدادرسانی خواهند شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: امدادرسانی به آسیب دیدگان فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف استان آغاز و تا عادی سازی شرایط ادامه دارد.
نجفی با اشاره به حضور تیم های امدادی در مناطق درگیر آبگرفتگی ها، بیان کرد: امروز در پی فعالیت سامانه بارشی در سطح شهرستان های آغاجاری، هفتکل، بهبهان، رامهرمز، رامشیر و هندیجان ارزیابی ها در این شهرستان ها انجام و عملیات امداد رسانی به متاثرین از بارندگی ها آغاز شده است.
وی افزود: با شروع بارش باران، از شب گذشته سه تیم‌ عملیاتی در شهرستان رامهرمز فعال و تاکنون به بیش از ۲۰ خانوار در مناطق شهرک فجر، رامشیر و عشایر امدادرسانی کردند و ۲ پمپ لجن کش در شهرستان های رامهرمز و رامشیر به منظور تخلیه آب های سطحی و کمک به مردم در آن مناطق مورد استفاده قرار گرفته است.
نجفی در ادامه افزود: مناطق دره لیر، دره بازار، پیاز کار، دره گرمابه و ماهور در بهبهان نیز از این بارندگی ها متاثر شده اند که پس از پایان مرحله ارزیابی نجاتگران، اقلام زیستی بین خانوارهای آسیب دیده توزیع می شود.
وی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر شهرستان هندیجان نیز وضعیت سه روستا را مورد بررسی قرار داده و عملیات امدادرسانی به هشت خانوار در حال انجام است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال خوزستان اظهار داشت: با توجه به آماده باش تیم‌های امداد و نجات در سراسر استان، روند امدادرسانی به آسیب دیدگان از دقایق اولیه بروز مشکلات در مناطق مختلف شهری و روستایی به همت نجاتگران هلال احمر و با بهره‌گیری از ماشین آلات و تجهیزات امدادی به منظور کمک به تخلیه منازل درگیر آبگرفتگی و برپایی مراکز اسکان اضطراری آغاز شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :